Beni de ağlattın Ayşe Hanım!..

Padişahlar şehri adın bilirim
Dalından toplanmış zeytin alırım
İznik'ten Gemlik'e doğru gelirim
Yeşiller içinde buldum Bursa'yı
Geç kalmadan gelin görün burayı.

ŞÜSİYAD Başkanı Hikmet Okuyor, Türkiye Sevdasıyla Anadolu'yu dolaşıyor. Onun sevdasına da, onun çabasına da aşığız. Bursa Gemlik yollarından aldım onun haberini. Sorgunlu Ayşe Hanım selam yollamış bize:
Aleykümselam aziz hemşerim. Belli ki, yüreğin memleket özlemiyle çarpıyor. Vatan sevgisiyle dolu sevdalı yüreklere selam olsun!...

Şebinkarahisarlı ŞÜSİYAD Başakanı şair-yazar Hikmet Okuyar abimi aradım; “Abi nerelerdesin özledik seni, sesin gelmiyor!” dedim. Kalp kalbe karşıymış: “Ben de seni arayacaktım: Gelin Görün Bursa'yı Şiirini, Bursa'da dağıtıyorum. Şimdi Gemlik yolundayım!..” diyordu. Kolay gelsin abi deyip selamladım onu.

Mudanya, İnegöl güzellik şehri
Korunsa doğası güzellik dursa
Bizleri Bursa'nın sevgisi sarsa
Yeşiller içinde buldum Bursa'yı
Geç kalamadan gelin görün burayı.

Türkiye Sevdası'nın 349'uncu tanıtımını yapmak üzere Bursa ve Gemlik yollarını dolaşan Hikmet Okuyar, Gemlik Kaymakamı Mehmet Baygül'le de görüşüyor.
Elinde Türkiye Sevdası, Anadolu'yu karış karış dolaşarak sevdalı yüreklere sesleniyor. Bildiğiniz gibi Hikmet Okuyar 9. Sürmeli Festivali'nde davetlimiz olarak Yozgat'a gelmiş, Yozgat'ta Türkiye Sevdası'nın tanıtımını yapmıştı.

“Sürmeli” şiirimi çoğaltıp cadde cadde, sokak sokak dağıtarak Yozgatlılar'la tanışan Hikmet okuyar bir halk adamı olduğunu da ispatlamıştı. Şimdi onu Bursa yollarında izliyoruz ve benim şiirimle Bursalılar'a Yozgatlılar'ın selamını ulaştırıyor; yüreğine sağlık be üstad!

Hocası camide Mevlüt okuyor
İnsanı evinde havlu dokuyor
Dağları taşları çiçek kokuyor
Yeşiller içinde buldum Bursa'yı
Geç kalmadan gelin görün burayı.

Yozgat. Malatya, Gaziantep, Sivas, Artvin, Elazığ, Tekirdağ, Giresun, Edirne, Antalya, Kırşehir, Tokat, Amasya, Samsun, Trabzon, Rize Bartın, Kastamonu, Kocaeli, Sakarya, Nevşehir, Erzurum, Kayseri illerini dolaşan Hikmet Okuyar, son olarak bizlere Bursa'dan-Gemlik'ten selam yolladı.

Yozgat-Sorgun'lu Ayşe Hanım'dan bahsetti. “Gelin Görün Bursa'yı” şiirimi dağıtırken bir hanımla karşılaşmış. Şiirin altında Ahmet Sargın- Yozgat ismini görünce “Ben de Yozgatlı'yım, Yozgat Sorgun'danım” demiş ve vatan özlemiyle ağlamaya başlamış. Tanımadığım bu hemşehrimin ağıdna cevap vermek istedim.

Yozgatlı ozanım parka oturdum
Bozok yaylasından selam getirdim
Bilimde çağlara fikir yeterdim
Yeşiller içinde buldum Bursa'yı
Geç kalmadan gelin görün burayı.

Şair-Yazar Hikmet Okuyar, olayı şöyle özetliyor:
“Gemlik-Bursa yol güzergahında ve Gemlik otoparkındaki kaptan şoförlere ve yolculara Türkiye Sevdası'nın tanıtım sayfalarında yayımlanan ve Yozgat'lı Şairler, şiir yorumcuları ve Yazarlar Birliği (Yoşay-Bir) Başkanı eğitimci şair yazar gazeteci Ahmet Sargın'ın çok beğenilen “Gelin Görün Bursa'yı” isimli şaheserini okuyup, fotokopi ile çoğaltmış yüzlerce nüshasını dağıtıyordum...”

“Yozgat ili Sorgun ilçesinden Ayşe Hanım, Ahmet Sargın ve Yozgat adını görünce ağlamaya başladı. Memleket özleminin nasıl bir anda alevlenip, ülkede bir bütünlük oluşturduğuna, Bursa Sevdası ile Yozgat Sevdası'nın, Gaziantep Sevdası ile Edirne Sevdası'nın aynı heyecanla uyandığına...”(Tanık oluyordum.)

Ulu Cami desen İman yatağı
Orhan Gazi kurmuş öze otağı
Bursaspor yapar heran atağı
Yeşiller içinde buldum Bursa'yı
Geç kalmadan gelin görün burayı.

Bu anıyı anlattıktan sonra sohbet ettik, Hikmet Okuyar'la... Yozgat'tan bahsetti: “ Yozgat'ın benim gönlümde apayrı bir yeri var!” diyordu. 9. Sürmeli Festivali'ne katılıp Giresun'a-Şebinkarahisar'a döndüğü günden beri Yozgat'ı ve Yozgatlılar'ı dilinden düşürmeyen, şair-yazar Hikmet Okuyar, Türkiye Sevdası projesiyle büyük atılım yapmaya başladı. Onun bu sevdası hepimize örnek oldu.

Hemen hemen yazdığı tüm yazısında ve her yorumunda Yozgat'tan, Yozgatlılar'dan bahseden ŞÜSİYAD Başkanı Hikmet OkuyarTürkiye sevdası oluşturdu...Nediyelim? Eline, emeğine, yüreğine sağlık be üstad!... İyi ki varsın, iyi ki seni tanıdık; iyi ki , Yozgat'ı şereflendirdin! Kalemin ve yüreğin daim olsun! Selam ve saygılarımmızı yolluyoruz.

Sevdalı bir yürek Erhan Palabıyık, beni aramıştı. (Kulakları çınlasın ve Allah kurtarsın, kendi kader mahkumu şimdilerde) “Ahmet Hoca şimdi Ağrı'dayım, kitapçıda senin kitabını buldum, okuyorum ve ağlıyorum!” demişti.
İşte o sevdalı yüreğin birisi de Bursa'dan -Gemlik'ten geldi. Yozgat adını duyunca dayanamayıp, ağlayan... Ayşe Hanım!... Ne yalan söylüyeyim Ayşe Hanım beni de ağlattın! Şimdi Sevdalı Yüreklere ben de ağlıyorum...
( Beni De Aglattın Ayşe Hanım! başlıklı yazı Ahmet SARGIN tarafından 14.09.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu