Elimden kaçınmam tadın anda, sen rengisin
Elimden bırakmam şadın yanda, sen dengisin
Dilimden düşürmem adın canda, sen bengisin
Bütün şarkılar mutluluk doldu, sen ezgisin
Güzellik ruhumdan yakın oldu, sen sezgisin


Aman bek salim kal da densin yarinden çeken
Zaman pek zalim geçti artık acıtmaz diken
Yaman bir halim yoktu kimdir ki boynum büken
Hayat her cazip noktasından gülümser iken
Latif hissiyat gönlü hoş yoldu, sen sezgisin


Çakıp erk eden kadre sersizce kasvet çöken
Yakıp zerk eden zehre fersizce hüzzam eken
Bakıp berk eden nefse yersizce sözler döken
Akıp terk eden vakte sessizce ağlar iken
Umut serdiğin dertlerim soldu, sen sezgisin


Dokunmak için başka elzem mahirden desen
Okunmak için aşka tek olma ahkam kesen
Okunmak için başka kalpten şiir üflesen
Dokunmak için aşka sevmek yeter istesen
Temas verdiğin gözlerim doldu, sen sezgisin


Ya buldur kaim varsa derman süründürme sür
Ya Rabbim şu an arzdadır arzu beklenti hür
Ya oldur daim yoksa al ahre benden götür
Ya Mehmet duan arşta makbul kılınmış şükür
Yitik tende ömrüm huzur buldu, sen sezgisin


MCU


fe'ûlün / fe'ûlün / fe'ûlün / fe'ûlün / fe'ûl


Birinci ve ikinci mısralardaki "elim" kelimesi cinaslı kullanılmıştır.


MUHAMMES-İ MÜZDEVİÇ / DİVAN EDEBİYATI TÜRK ŞİİR TARZI

Her bendi beş dizeden oluşan nazım biçimidir. İlk bendin 5 dizesi birbirleriyle, sonraki bendlerin son bir ya da iki dizesi ilk bend ile uyaklıdır. Son bir ya da iki dize, her bendin sonunda aynen tekrarlanıyorsa bu muhammese "muhammes-i mütekerrir", bu dizelerin ilk bend ile yalnızca uyak yönünden uyuştuğu muhammeslere ise "muhammes-i müzdeviç" adı verilir. Muhammeslerde çoğunlukla felsefi düşünceler, tasavvuf konuları ele alınır. En çok Muhibbi (Kanuni Sultan Süleyman) eser vermiştir.

Muhammes her konuda yazılabilir. Felsefî bir fikir, bir düşünce, bir dünya görüşü, övgü, aşk, sevgiliyi özleyiş muhammeslerin konusu olabilir. Son bendde şair¬ler mahlaslarını söylerler.

Kafiye şeması ; aaaaa bbbba cccca dddda eeeea.

" SEN BENGİSİN " bir önceki şiirim " SEN SEZGİSİN / TERBİ " ve ondan önceki " SEN EZGİSİN / GAZEL " şiirlerim esas alınarak aynı tema üzerine oturtulmuştur. Önceki şiirimin izahatına da tekrar aşağıda yer verilmiştir.



TERBİ / DİVAN EDEBİYATI TÜRK ŞİİR TARZI

Sözlük anlamı “dörtleme”dir. Edebiyatta ise bir gazelin her beytinin önüne, başka bir şair tarafından, aynı ölçü ve kafiyede iki dize getirilerek yapılan murabbalara denir. Eklenen bu mısralara zamîme denir. aa(aa) bb(ba) cc(ca) şeklinde uyaklanır. Edebiyatımızda fevkalade zor bir yapısı olması nedeniyle oldukça az kullanılmıştır. Sitemizde  bulunan " SEN EZGİSİN" isimli GAZEL'in her beyitinin üzerine bir beyit eklenerek oluşturulmuştur " SEN SEZGİSİN " isimli TERBİ tarzı şiirim. Bunu müteakip " SEN EZGİSİN " her daim ana şiir olmak üzere zaman içerisinde aşağıdaki tarzlara dönüştürülmeye çalışılacaktır;


3. MUHAMMES : Bentleri beş mısradan oluşan nazım biçimidir.
4. MÜSEDDES: Bentleri altı mısradan oluşan nazım biçimidir.
5. MÜSEBBA: Bentleri yedi mısradan oluşan nazım biçimidir.
6. MÜSEMMEN: Bentleri sekiz mısradan oluşan nazım biçimidir.
7. MÜTESSA: Bentleri dokuz mısradan oluşan nazım biçimidir.
8. MU'AŞŞER: Bentleri on mısradan oluşan nazım biçimidir.
( Sen Bengisin başlıklı yazı MCU :) tarafından 14.06.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu