** Çöplüğü, altın kafese tercih etmeyecek kuş yoktur. Ama insan çoktur…

** Paylaşmak istediklerini söyleyenlere, acılarının birazını ver bakalım, etrafında kaç kişi kalacak!

** İyilik tohumları ek, yeşermesi konusunda umutsuzluğa sakın kapılma. Baksana nifak tohumları ekenlerin bile yeşereceğine dair umutları var.

** Sudaki görüntüsüne hayran kaldı, aynadaki görüntüsünden sonra ise düşüncesini değiştirdi!

** Yolu yokmuş, dağın umurunda mı?

** “Halkın seviyesine in!” telkinini vereceğinize “Halkın seviyesini kendi seviyene yükselt!” desenize.

** Yerinde ve haklı gurura bile karşı çıkanların gurursuz olduğunu söylersem, bunlar hemen benim gururumla oynamaya kalkacaklardır.

** Yenilmen değil, yenilgini nasıl açıkladığın önemli.

** Ölçüsüz davrandıysan, ölçüsüz bedel ödeyeceğin için yakınamazsın.

** Kutsalla yatıp kutsalla kalkan, gün gelir kutsal bir hasta oluverir.

** Gökyüzündeki yıldızların hepsi dalgacı! Çünkü gece olunca bana göz kırpmaya başlıyorlar…

** İçimizde bir çocuk varmış. Bulamıyorum. Çocuk olduğum için mi?

** Vardığın noktadan, gerçekten de geri dönmek istiyor musun? İyi düşün. Aynı noktaya tekrar gelemeyebileceğin ihtimalini de göz ardı etme.

** Gerçek özgürlük, her istediğini yapmak değildir; yapmaman gerekenleri yapmamaktır.

** Mağduriyetini kullanarak başkalarını mağdur edenlerin, buna hakları var mı?

** Herkesin sana zıt gitmesini istiyorsan zıtlıklar içinde zıt bir insan olmalısın.

** Nezâket asaletten gelir; rezalet ise sefillikten.

** Hayvanlar bile bazen bunu yaparken, insanoğlunun isteklerine gem vurmamasını anlamak mümkün değildir.

** Ruhtaki rahat ve rahatsızlık hemencecik bedene, bedendeki de ruha yansır.

** Kendi gerçek değerini ortaya koy. Ne isen o olduğunu göster; ne az ne de çok. Tevazuunun aşırısı da, övünmenin aşırısı da aptalca bir davranıştan başka bir şey değildir.

**

Sevgili okur, geçen sene yayımlanan Oruç Baba'dan Aforizmalar'ın ikinci kitap hazırlığını yapıyorum. Her zaman olduğu gibi şimdi de değerli öneri ve görüşlerinizi almak üzere bu çalışmayı da internet ortamında sizlerle paylaşmak istiyorum. Katkı sağlayacak yorum ve eleştirileriniz için şimdiden teşekkürler... (ÖFH)

( Aforizmalar-2 Deneme-2 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 20.06.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.