** Hak’ka âşık olan, can’a da âşıktır.

** Boşuna bekleme fırsat sana gelmez; sen ona gideceksin.

** Kitap, hep karşılık beklemeden verir. Buna rağmen beleşçilerin kitap okumamalarını anlayabilmiş değilim.

** Toplumsal yığınlar, kontrolü çok zor olan insan topluluklarıdır. Yakıp yıkmaya başladıklarında gündelik yaşamlarında çok korkak olan kişiler bile arslan kesilebilirler. Eylemleri bittikten sonra ise suçu işleyen topluluk olduğu halde cezaya çarptırılan bireydir.

** Dili sivri olanla ve eli uzun olanla arana bir mesafe koy.

** Hayatta senin komik olarak gördüklerin başka insanlar için dram olabilir.

** Önyargılarımızın bizi götüreceği yer, başka bir önyargıdır.

** Hayal gücünü kullanmadan içindeki zenginliği fark edemezsin.

** ”Konuş benimle.” Diyor, ancak ben değil o, konuşuyor.

** Bilgenin esprisini aptalın anlaması için bazen saatler, hatta günler geçmesi gerekebilir.

** Bir kale kapısından girdin diye güvendesin zannetme; bir kalbe girdin diye de kalıcısın zannetme.

** Aslında diriler ölülerle pek ilgilenmez ve uğraşmaz. O nedenle de ne kadar kötü olursa olsun dirilere göre, her ölü çok iyidir.

** Kaos hiç olmadı ve hiç de olmayacak. Kaos zannedilenlerin hepsi –bazıları bizim idrak sınırımız aşsa da- belli sebeplere bağlı, kendi kanunları içerisinde oluşmuş sistemli bütünlerdir.

** Hayallerini kovmaya çalışan, boşu boşuna ruhunu yorar. Kovuldu zannedilen her hayal sonradan daha da güçlenerek geri döner.

** Hakkı olanın verilmesini beklerken ölenlerin kaç kişi olduğundan haberiniz var mı? Beklemekten vaz geç ve git al!

** Bazen uzaklaştığın nokta vardığın noktadan daha da önemli olabilir.

** Hasretlik vuslata, vuslat da ayrılığa gebedir.

** Beni tanıyamamış olmandan şikâyet etme! Beni ben bile tanıyamıyorken, sen nasıl tanıyacaksın?

** İradesi zayıf olan kişiler gerektiğinde “hayır” demesini bilmezler. Bu nedenle de her “evet”den sonra pişmanlık yaşarlar.

** Başkalarının hatalarına gülme, alay etme. O hataları dikkatle izle ve onlardan ders çıkarmasını bil.

** Bilmediğini itiraf etmek bazılarına çok zor geliyor. Halbuki bilmediğini itiraf etmek o bilgiyi öğrenmekten daha kolaydır.

** Günümüzde o kadar çok Leyla’sız Mecnun ve Mecnun’suz Leyla var ki….

** Kendi uğursuz olan, kara kediye bu özelliğini yüklemeye çalışır.

** Gökyüzü sarhoşun ayakları altındadır, ama yeryüzü de kafasının üzerindedir.

** Şatonu yakıp bu garibin kulübesinde yaşamayı kabul ettiğinde beni sevdiğine inanacağım.

** Güçsüzlüklerinden dolayı insanları kınayıp suçlayacağına güçlenmeleri için yardımcı olmalısın.

** Var olandan “yokluk” konusunda bilgi sahibi olmasını beklemek, yokluğu varlıkla açıklamaya çalışmak gibi saçma bir şeydir.

** Arkasından gidilen arkasındakilerden de sorumludur; arkadan giden ise sadece kendinden. Buna göre gideceğin yeri sen seç!

** Sen ölünce her şey ölecek. İnanmıyorsan dene…

** O beni unutmuş, lakin ben onu unutmayı unuttum.

** Karşımıza çıkan sahte yüzlerin bazıları bizim için ayna görevi yaparlar!

** Zaman alaycı bir sesle bana dedi ki: “Ey, aptal insan! Senin sandığının aksine tüketen benim, tükenense sensin.”

 ** Geride bırakacaksın diye üzüldüğün mal-mülk ise kralların, padişahların nice hazineler bıraktıklarını bir düşün. Bıraktıkların için değil, bırakamadıkların için üzülüyorsan, bu konuda da tek başına değilsin.

** Ne tuhaf bir yaratık şu insan? Gülerken gözlerinden yaşlar akıtabiliyor, ağlarken kahkahalarla gülebiliyor.

** Ders veren arttıkça ders alan azalıyor; azaldıkça tam tersine artıyor. Ne garip bir durum!
**
Sevgili okur, geçen sene yayımlanan Oruç Baba'dan Aforizmalar'ın ikinci kitap hazırlığını yapıyorum. Her zaman olduğu gibi şimdi de değerli öneri ve görüşlerinizi almak üzere bu çalışmayı da internet ortamında sizlerle paylaşmak istiyorum. Katkı sağlayacak yorum ve eleştirileriniz için şimdiden teşekkürler... (ÖFH)
( Aforizmalar-2 Deneme-3 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 22.06.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.