** Aklı tutsak edilenin bedeninin özgür olmasının ne önemi var?

** Sahiplendiğin ve “Bu benim!” dediğin şey, hiç düşündün mü, ne zamana kadar senin?

** Kendisi değişemeyenler başkalarını değiştirmeye uğraşırlar.

** Dünyanın yuvarlak mı yoksa tepsi gibi düz mü olduğu beni hiç ilgilendirmiyor. Ben bakıyorum dünya yaşanabilir bir yer mi, yoksa bir cehennem mi?

** Gülümseyen bir yüze tokat atmak isteyecek zalimlerin sayısını azaltmadan insanlığın yüzünü güldüremezsiniz.

** Sevgi; öğreticidir,motive edicidir, paylaştırıcıdır, kucaklayıcıdır, iyileştiricidir, sakinleştiricidir, huzur vericidir, güzelleştiricidir, yol göstericidir.

** Hayatın kuralları karmaşık değil, aksine çok basit ve anlaşılır. Mesela; tercihi yapan sensen sonuca katlanması gereken de sensin…

** Kin, nefret, öfke, kıskançlık, intikam duygularının yarattığı bedensel hasarı hiçbir hastalık yaratamaz.

** Ruh; istekleri yerine getirilmezse, oynamasına izin verilmediğinde ya da gezmeye götürülmediğinde hırçınlaşan küçük bir çocuk gibidir.

** Zayıf yanını başkalarına ister göster, ister gösterme; ama kendin mutlaka gör.

** Özgür bir insanın yapacağı özgürlük tanımı, eksik kalacaktır.

** Yaşım ilerledikçe sildiklerimin yazdıklarımdan daha fazla olduğunu anladım.

** Herkes sevgiden yana görünüyor, herkes sevgiden bahsediyor; ama sevgi vermeye gelince ortalıkta kimseler görünmüyor.

** Etrafımda ekin başağı gibi görünen insanlar olsun isterim.

** Kentler yaşamayan insanlarla ve apartman denilen mezarlarla dolu.

** Öfkenin yıkımı iki yönlüdür.

** Benden dünyayı kurtarmamı istemeyin. Çünkü ben kendimi kurtarmaya çalışıyorum. Herkes aynısını yaparsa o zaman dünyanın da kurtarıcılara ihtiyacı kalmaz.

** Doğanın en güçlü ve en kalleş düşmanı makinedir.

** Kendisiyle barışık değil, kalkmış dünya ile barışmaya çalışıyor.

** Acılarını azaltmanın bir yolu da başka insanların acılarını görebilmek ve hissedebilmektedir.

** Etrafınızı alçakgönüllü ve kibirsiz insanlar sarmışsa mutluluk denizinde bir balık olmayı bile kabul etmelisiniz.

** Bağnazlıkla mücadele etmezsen, sen de bir bağnazsın demektir.

** Sabırsız kişi bunun cezasını ileride daha çok sabrederek ödemek zorunda kalır.

** İçimi merak ediyormuş; sanki dışımı anladı bitirdi de!

**

Sevgili okur, geçen sene yayımlanan Oruç Baba'dan Aforizmalar'ın ikinci kitap hazırlığını yapıyorum. Her zaman olduğu gibi şimdi de değerli öneri ve görüşlerinizi almak üzere bu çalışmayı da internet ortamında sizlerle paylaşmak istiyorum. Katkı sağlayacak yorum ve eleştirileriniz için şimdiden teşekkürler... (ÖFH)

( Aforizmalar-2 Deneme-4 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 6/23/2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu