** Gösterişi sevenler, gösterişsiz olduklarını düşünenlerdir.
** Ahmak çeşitleri: Bilgisiz ahmak, yanlış bilgili ahmak, gerekli gereksiz konuşan ahmak, konuşulanları anlamayan ahmak, kendini dev aynasında gören ahmak, davranışlarının ahmakça olduğunu bildiği halde gene de yapmaktan vazgeçemeyen ahmak.
** İnsandı, aklını kaybetti. Geriye kalan hayvandı…
** Başkalarının seni kıskanmalarına yol açacak davranışlardan kaçınırsan, düşmanlarının sayısını da artırmamış olursun.
** Okuyucuya kazanım sağlamayan kitap, kitap değildir.
** Her insan hayatı okur, ama doğru ama yanlış…
** Özgür olmayan bir insanın hayalleri, rüyaları hatta şarkıları hep özgürlük üzerine değilse, köle olarak ölecek demektir.
** Istırap öğretir, korku öğrenmeyi engeller.
** İftira, atılanın değil atanın üzerine daha fazla pislik sıçratır.
** Tarlaya baskı tohumu ektiysen, bir gün mutlaka isyan meyvelerini toplarsın.
** İhtiras, trenin lokomotifidir. Trenin gitmesi için lokomotife ihtiyaç vardır, ama lokomotif çok süratliyse trenin raydan çıkıp devrilmesi de söz konusudur.
** İhtiyaçlar olmasaydı insanoğlu hiçbir şey üretmez ve icat etmezdi.
** Evren, bilgi üzerine bina edilmiş bir evdir.
** Çok uzaklarda aramana gerek yok! Yaşamak istiyorsan her yer cennet, acı çekmek istiyorsan her yer cehennem.
** İstediğiniz kadar iyi yasa yapınız, uygulayıcılar adil olmadıktan sonra…
** Zayıf beden kişinin kendine, zayıf karakter ise tüm insanlara zarar verebilir.
** Vaktinden önce alınan karar da, vaktinden sonra alınan karar da kişiyi yanlışlara götürür.
** Zamanın bolsa, kararsızın karar vermesini bekle!
** Tez canlılık, yarını bugünün önüne geçirmeye çalışmaktır.
** Faresi olmayan evin kedisi, ne kadar yaşlanırsa yaşlansın maskara olmaz.
** Kelimelerin gücünü küçümseyenler, kaybetmeye hazır olun!
** Kendini temizle ki bütün dünya tertemiz olsun.
** Nerede olduğunu ve ne olduğunu bil! Yüksekte misin, alçakta mı? İnsan mısın yoksa başka bir şey misin?
** Nefsinin her an sana karşı saldırıya geçebileceğini bil ve ona göre hazırlıklı ol.
** Kılıcı sallayan elin kalbinde merhamet yoksa, kazandığı zafer de zafer sayılmaz.
** Kıskançlık tüketir; kıskananı.
** Kitap yerine göre arkadaştır, dosttur, kılavuzdur, ilâçtır, gıdadır, gözdür, kulaktır, dildir, ibadethanedir…
** Korktuğunu en çok belli etmemeye çalışanlar, korkaklardır.
** Kötülükten şikâyet etmeyen kötü, var mıdır?
** Korku durdurur, kötülük çürütür, kıskançlık yer bitirir, kibir kasar, açgözlülük saldırtır.
** Başkalarında kusur olan, sende niçin meziyet olsun?
**
Sevgili okur, geçen sene yayımlanan Oruç Baba'dan Aforizmalar'ın ikinci kitap hazırlığını yapıyorum. Her zaman olduğu gibi şimdi de değerli öneri ve görüşlerinizi almak üzere bu çalışmayı da internet ortamında sizlerle paylaşmak istiyorum. Katkı sağlayacak yorum ve eleştirileriniz için şimdiden teşekkürler... (ÖFH)
( Aforizmalar-2 Deneme-21 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 12.07.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu