1 Aforizmalar-2 Deneme-20


** Düşmandan öğrenilecek akıl, dosttan öğrenilecekten daha değerlidir.
** İlgilendiklerim, ilgilenmediklerimden daha azdır.
** Aldanmasanız da bazen aldanmış gibi yaparsanız, sizi aldattığını zanneden kişinin açıklarını görebilirsiniz.
** Bir alışkanlıktan kurtulmanın yolu, bir başka alışkanlıktır.
** Altınla tartılan, altınla bedel ödemek zorunda kalır.
** Anne-baba eksikliği doldurulamayacak bir boşluk yaratır.
** Ben dünyayı değiştirmeye uğraşmıyorum, bu yüzden ondan da aynı anlayışı bekliyorum.
** Bilmezsen, bildiremezsin.
** Gerçek bir yıldız olsaydı, gökyüzünde en çok o parlardı.
** Hırsızın hırsızlardan şikâyet etmesi ne kadar tuhaf, değil mi?
** Hür olmayan kişi, yaptığı davranışlardan sorumlu değildir.
** Nefsini bir kere yendin diye ona karşı zafer kazandığını zannetme, nefs ile savaş bir ömür boyu sürer.
** Doğrudan yana olduğunu söyleyenlerin çoğu maalesef doğru söylemiyor.
** Düşman aramak için çok uzaklara gitme; kendine bak!
** Kimisine kulübesi saray gibi görünürken; kimisine de sarayı cehennem gibi gelir.
** Faziletin ne olduğunu bilmek, faziletli olmak değildir. Davranış olarak kendini göstermeyen faziletin değeri de olamaz.
** Fırsat gelip de seni bulmaz, sen fırsatı arayıp bulmalısın.
** Fikrin varken söylemezsin; fikrin yokken ise susmasını bilmezsin.
** Aradığını bulduysan bile aramaktan vazgeçme. Daha iyisini, belki de daha mükemmelini de bulabilirsin.
** Arıdaki içgüdü özellikleri insanda olsaydı, dünya bolluk içinde olurdu.
** Gölgesi seni rahatlatan kişiyi, hiç düşünmeden arkadaş olarak seçebilirsin.
** Doğuştan asil olunmaz; asalet çalışarak elde edilir.
** Âşıklar, görünmeyen insan olduklarını bile düşünebilecek kadar aptallaşabilirler.
** Aşk, aklı daima yener; akıl da aşkı daima kötüler.
** Gürültü koparan aşkların, gerçek aşk olup olmadığından şüphe duymak gerekir.
** Eli boş dönen avcıyı kimse karşılamaz.
** Nefs, pazarda köle arayan bir efendi gibidir. Gözüne kestirdiğini de genellikle alır.
** Denedin ve gerçeği kendine uyduramadığını gördün değil mi? Öyleyse kendini gerçeğe uydurmaya çalışmalısın.
**
Sevgili okur, geçen sene yayımlanan Oruç Baba'dan Aforizmalar'ın ikinci kitap hazırlığını yapıyorum. Her zaman olduğu gibi şimdi de değerli öneri ve görüşlerinizi almak üzere bu çalışmayı da internet ortamında sizlerle paylaşmak istiyorum. Katkı sağlayacak yorum ve eleştirileriniz için şimdiden teşekkürler... (ÖFH)
( Aforizmalar-2 Deneme-20 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 11.07.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.