** Kadını aşağılarda bırakıp da zirveye tırmanan toplum yoktur. Ama kadının zirveye çıkardığı toplum çoktur.
** Başkasına zarar vermenin, özgürlükle uzaktan yakından bir ilişkisi yoktur.
** Sevginin ne olduğunu tam olarak anlamayan insan çoktur; ancak sevgiye ihtiyacı olmayan insan yoktur.
** Dahi değilseniz, bunu kendinize dert etmeyin; çünkü en büyük acıları çeken, en çok üzülen, buna karşılık kendi hayatlarını bile yaşayamayan insanlar deha sahibi kişilerdir.
** Akıl azaldığı oranda korku da artar. O nedenle korkakların hepsi akılsızdır…
** Ezel ve ebediyetin birleştiği yere an denir. O tektir, ne eskidir ne de yenidir. Ne geçmiştir ne de gelecektir.
** Büyük olmaya çalışıp da büyük olanı görmedim, küçülene ise hep rastlıyorum.
** Korkma, bu gök kubbede her ses bir yankı bulur. Yeter ki ses ver!
** İçinde intikam ateşi olanın uygulayacağı adalet, adaletsizliktir.
** Ne kadar kötü olursan ol, vicdanından kaçamazsın.
** Her ahlâksızlıktan yakınanı, ahlâklı zannetme.
** Kapitalizm için en makbul insan en çok tüketendir, en makbul emekçi karın tokluğuna çalışandır.
** Gördüğün kusurları söyle; ama çaresiyle birlikte.
** Devlet, iyi bir soyguncu olmasına rağmen hiç ceza yemez!
** Düşünmek insanı yorar, acı verir, üzer. O nedenle bazı kimseler düşünmekten kaçarlar.
** Hayat öğretir; ama acımasız bir öğretmendir.
** Haksızlık yapana bile haksızlık, hak değildir.
** Define avcısı değilim; ama onlardaki umudu isterim. Çünkü kazarlar, kazarlar bir şey bulamazlar. Gene kazarlar, kazarlar; bulamazlar… Buna rağmen bulacaklarına dair umutları hep vardır.
** Kullanılmayan güç, güç değildir. Gücün varken kullanmazsan, güçsüz kaldığında sana karşı mutlaka güç kullanılacaktır.
** Her büyük söz söyleyeni, büyük adam mı sayacağız?
** Ucuz adamların, kendilerini çok ucuza satabilecek ucuz arkadaşları, ucuz dostları vardır.
** Başarı mutlaka gelir, yolunu bilirsen.
** İyilik olmasaydı, nankörlük de olmazdı. Etrafınızdaki nankörlerin çoğalmasını istemiyorsanız iyilik yaparken ölçülü ve dikkatli davranın.
** Kimseden yükümü almasını istemem. Yeter ki bana yeni yük bindirmesin.
** Paranı çalan, zamanını çalana göre daha insaflı sayılabilir. Çünkü parayı gene kazanabilirsin, ya zamanı?
** Susarak anlattıkların konuşarak anlattıklarından daha fazla ise, insan ilişkilerinde önemli bir ipucu yakalamışsın demektir.
** Bir insanın cesareti kaybedecek bir şeyi olmamasından kaynaklanıyorsa, o kişiden uzak durmalısın.
** Gerektiğinde hayatından çıkaracakların konusunda çok acımasız davranmalısın. Bu gibi durumlarda merhametli olmak büyük hatalara yol açabilir.
** Birine karşı duyduğumuz güvensizlik, diğer insanlarla olan ilişkilerimize de yansıyorsa; demek ki o kişi bize olması gerekenden daha fazla zarar vermiştir.
** Güzel bir söz söyle bana. Bilmiyor musun? Güzel bir şey okusan da olur. Okuyamaz mısın? Güzel bir susuş… Çeneni kapatamaz mısın? Öyleyse güzel bir bakış diyeceğim; ama bu ağıza sahip bir kafadaki gözlerden galiba isteyebileceğim en son şey bu olmalı!
** Eşek, eşekliği kabullenmese sen onun sırtına semer vurabilir misin?
** Kusurların itirafı değil, düzeltilmesi için harcanan çaba önemlidir.
** Kendini kurnaz göstermeye çalışan birinin arkasından gülen o kadar çok insan var ki… Çünkü düştüğü durum gerçekten de çok komik!
** Menfaatçinin giremeyeceği kılık ve konuşamayacağı dil yoktur. Herkesi tanır, herkesi sever(!) ve herkese yardım eder(!) gibi görünür.
** Güzel davranış övgüyü hak eder; ama abartmaya da gerek yoktur.
** Yüz kere nasihat edeceğine, bir kere örnek ol.
** Erken gelen başarı baş döndürür ve kişinin bir yere toslamasına neden olabilir.
** İstediğin kadar oku, okudukların kafanda kalmıyorsa sana ne faydası var?
** Şöhretin bedeli, kişilikten verilen tavizle ödenir. Başka da bir ödeme yolu maalesef yoktur.
** Yasal yollarla yapacağınız soygunun miktarı, ne kadar büyük olursa itibarınız da o kadar artar.
** Tokun yanında aç daha da fazla acıkır; ama açın yanında da tok daha fazla acıkır. İşte o nedenle aslında tok açın halinden anlar, fakat anlamamış gibi davranır.
** Yanlış zamanda doğru adamı seçtiysen harikasın, doğru zamanda yanlış adamı seçtiysen yazıklar olsun, yanlış zamanda yanlış adamı seçtiysen senden bir b.k olmaz.
**
Katkılarınız için teşekkür ederim. Bu çalışma, okuduğunuz son bölüm ile birlikte tamamlanmış oldu. Bundan sonraki aşamada gerekli düzeltme ve düzenlemeler yapılacak ve kitap olarak bastırılmasının yolları aranacaktır. Eleştiri ve önerilerini bildiren, okuyan, paylaşan tüm dostlara, okurlara bir kez daha teşekkürler... Saygılarımla.(ÖFH)
( Aforizmalar-2 Deneme-40 (Son Bölüm) başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 6.08.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.