Sevgili kızım, Allah'ın izni ile  yakında yuvanı koruyacaksın...

 Şunu bilmeni isterim ki,o yuvan önceki yuvana asla benzemeyecek.

 Farklı toplum , farklı kişiler  ve değişik aile yapısı olan kişileri tanıyacaksın.

Çünkü  baba evine benzemeyecek ,orada farklı bir karakter ile yaşayacaksın.

 O yüzden yükün ağır olacak ,sorumlulukları olacak ayrı bir yuvan olacak…

 

       Şunu  hiç bir zaman unutma ki !  ilk günler ve aylar canım cicim aylarıdır.

 Hayat su gibi gelip geçer.Oysaki dün neydik ise bugün aynıyız misali yok şuan ki toplumuzda..

Sonra ise yavaş yavaş  tatlı bir üstünlük kurma çabaları başlar, gözlerin  önünde

 Bu  toplumumuzdan  rol oynayan veya oynatan,

 kuralları koymaya çalışan kendini üstün gören insanlarımızdan kaynaklanır.

  Bunu bizlere  doğanın  ve iki karakterin yerli yerine oturması içindir.Üstünlük kurmak içindir...

          Sen  sen  ol kızım  ! sakın böyle bir çaba içine girme ama ezik de olma.

Seversen Allah için sev, sevmez isen Allah için sevme sakın  hiç kimseye kin besleme..

Yalnızca  severse kocanı sev, ona her zaman değer ver ki,                                                                                                                                              oda sana kıymet ve değer versin ve bunu hissettir.

 Kocan işe giderken devamlı ona güler yüz göster, kapıda uğurla.                                                                                                                        Akşamları eve gelince Ayni samimiyetti göster...

 Ondan asla habersiz bir yere gitme, izin al öyle çık,o eve dönmeden                                                                                                                                  sen ondan önce eve dön ki kapıyı ilk sen açarsın..

Her insan bu şekilde karşılamak ister, Yuvayı yapanda yıkan da dişi  kuştur. bunu bilmeni isterim.

 Her konuda kendini geliştirmeni isterim, Sosyal yapı çok iyi olmalı, konuşma kabiliyeti  iyi olmalı ki

. Her konuda konuşabilecek bir şeylerin olsun. Haksızlıklara karşı kendini savuna bilesin.....

 

      Beş vakit namazını asla terk etme,Namaz dinin direğidir. namaz kılmayan dinini yıkmıştır..

Bir misal vereyim  ! bir evi düşün  evde bir kolun eksik olsa o ev ayakta durumu sence kızım ...

Fakir komşularını gözet yardım sever ol. Süs eşyalardan kaçın pahalı lüks şeylere özenme !

Asla başını öne eğme dik dur devamlı..kişilikli ol sevgi ve saygını asla unutma, sevgi ver ki sevgi bulasın..

.Her zaman bakımlı ol,  nerede nasıl ne zaman giyeceğine  dikkat etmelisin..

Eşine hep destek ol , Evin direği eşlerdir , bunu aklında çıkartma, onu dinle  konuşmalarına dikkat et.

Sesini asla yükseltme. her konuda birbirinize destek olunuz...Azla yetin melisin..iftihar etmelisin..

 .

. Gözün çok yükseklerde olmasın.

Bir elin yağda bir elin balda üstelik saray da yaşasan eğer sevgi eksilirse mutlu olamazsın.

Unutma her erkeğin bir çocuklu yanları  vardır. Çocukları yetiştiren ise siz kıymetli kadınlar,annelersiniz

 Yüreğiniz devamlı sevgi ile dolsun..eğer ki yüreğindeki o sevgiyi  o çocuğa hissettire bilirsen;

başka çabaya gerek kalmadan o çocuğunda okşaman için başını kucağına                                                                                                           kendiliğinden   koyacağında hiç şüphen olmasın.

 Ömür boyu mutluluklar dilerim her şey gönlünce olsun  .Allah yardımcın olsun kızım !

Sevgilerimle. baba    [ CAN )

 

( Kızlarımıza Mektup başlıklı yazı istanbul79 tarafından 16.08.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.