GAZİANTEP’TE  SANATKARLAR TARİHE DAMGALARINI VURUYORLAR

                                                                                                    Ahmet AYAZ

 

       Gaziantep’imizin Kültüründen, edebiyatından, sanatından söz ederken, sanatkarlarından da söz etmemizin gerektiğini düşünerek,  aşağıdaki yazımı kaleme aldım.  Gaziantep’te sanatkarlar tarihe damgalarını vuruyorlar. Gaziantep Üniversitesinin karşısından Karataş’a çıkarken sağ tarafta Memo Ekmek  Fırını var. Kuruluş tarihinin 1962 olması hep dikkatimi çekti. Sordum öğrendim. Kurucusu Ekmekçi Memo imiş. Hala çalıştıran da oğlu İbrahim Çeven imiş. Bu fırında sık sık lahmacun yaptırırım. Evimin yakınlarında yedi yıl  içinde bir çok fırın açıldı, kapatıldı. Neden derseniz,  parklarda kucağında kedi veya köpek gezdiren  gençleri baktığınızda ekmek fırınında çalışırken görüyorsunuz. O  zaman vatandaş  o fırından uzaklaşıyor. Elbette müşterisi olmayan iş yeri kapatılır. Fakat Memo Ekmek Fırının da çalışanlan ne  yaptıklarını bilen insanlardır.

       Memo Ekmek Fırınının yanındaki kasapta işinin temizliği ile farkında bile olmadan fınını destekliyor demeyeceğim. Çünkü  ikisi işlerinin temizliği ile birbirini  destekliyorlar. Kasap Bekir Usta da son derece temiz ve dürüst çalışann bir kasaptır. Elemanlarıda kendisine uyğunllardır.

       Birazda Şapkacı Horozoğlu’ndan, Bıçakçı Kasım Ustadan söz etmek istiyorum.  1955 yıllarındda Gaziantep’te bıçakçı, Mehmet Usta, Mustafa Usta, Ayvaz Usta  gibi ustalar vardı. Fakat Bıçakçı Kasım (Üstüner) Ustanın bıçakları adını Suriye’ye ulaştırmıştı. Biz Bayramlarda suuriye hududuna akrabalarla bayramlaşmaya giderken Kasım Ustanın bıçaklarından ve tahta yemek kaşıklarından hediye götürürdük. Bunları bizden mektupla  onlar isterlerdi.

      Gelelim 1946 tarihinde dikimi başlayan Horozoğlu Şapkalarına; Yine o tarihlerde bütün şapkalar  2 veya 3 TL iken Horozoğlu şapkaları 5 TL idi. O zaman rahmetli babama nedenini sordum. Babam dedi ki “Oğlum öbür şapkacılar eski pantolondan, paltodan, ceketten şapka dikiyorlar. Horozoğlu kumaştan dikiyor, ayrıca kaliteli kumaştan dikiyor” dedi. Horozoğlu şapkaları Elmacı Pazarında idi. Şimdi Horozoğlu şapkalarından bir  fötür şapka aldım, yeri Gaziler Caddesinden inince Güzel Otel’in altında. Bunlardan Mustafa Behçet Horozoğlu dostumu tanırım. Ama şapkacının ismini ve şimmdiki çalıştıranı bilemiyorum.

       Saygı değer okuyucularım; Bu gün bu sohbet köşemde Gazi Şehrin sanatkarlarından  söz ettim. Bunlardan ölenlere Yüce Allahtan rahmet diliyorum. Çalışanlara sağlıklı ve uzun ömürler diyorum. Gelecek sohbet yazımda buluşmak dileği ile hoşça ve dostça kalınız. En güzel ve mutluluk dolu günler hepimizin olsun.

( Gaziantepte Sanatkarlar Tarihe Damgalarını Vuruyorlar başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 27.12.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.