Bir Cevabım Var-cemal Ulu
OĞUZ BATIN:İnternet üzerinden de olsa birkaç telefon görüşmesi de olsa az çok tanıyorum sizi,siz de beni.Edebiyatevi.com sitesinde tanımayan arkadaşlarımız varsa onların sizi tanıması için biraz kendinizden bahseder misiniz?
CEMAL ULU: Edebiyata, okumaya, yazmaya ve şiire açık genç bir sanatçıyım. 23 Nisan 1994 Uşak Doğumluyum. 2008 den beri bu işin içindeyim. Ama son iki yıldır katıldığım proje ve aktivitelerde kendimi tanıttım. Anadolu Edebiyat Akademisi Derneği Uşak İl başkanıyım. Ege Bölgesi Koordinatörüyüm.
OĞUZ BATIN:Şiir yazmaya kaç yaşında başladınız?Şiir nedir?
CEMAL ULU: Daha orta okuldayken yani 13-14 yaşlarındayken kısa kısa şiirler yazardım ve çok beğenilirdi. Lisedeyken de dergilere ve gazetelere çıkmaya başladı şiirlerim. Şiir benim için kendimi en iyi anlatabildiğim, hayatı anlatabildiğim, duygularımın dili, kalbimin değeridir.
OĞUZ BATIN:Kendinizi hangi divan şairine yakın buluyorsunuz?Neden?
CEMAL ULU: Divan şairlerinden en çok etkilendiğim isim Fuzuli’dir. Çünkü bende onun gibi lirik şiirden hoşlanıyorum. Aynı duygularını işliyorum. Aşk ve ayrılığı ben ondan öğrendim diyebilirim.
OĞUZ BATIN:Kelimeler üzerinde gitmek istiyorum.Size "AYNA" desem aklınıza ne gelir?
CEMAL ULU: Şiirlerimin içinden en çok etkilendiğim ve sevdiğim şiirimdir ayna. Ayna şiiri insanoğlunun nefsi ile olan mücadelesini anlatmakta. Duygunun ağır bastığı bir şiir. Bu şiiri herkes çok beğendi. Videosunu yapmıştık ve seslendiren kendi abim bu şiiri çok güzel okumuştu.
OĞUZ BATIN:Peki,Belki Bir Umuttu desem?
CEMAL ULU: Hayalim ve beni buralara kadar getiren şiir kitabımdır Belki Bir Umuttu. Ben bu yolda “ Belki bir umut “ diyerek attım adımlarımı. 2013 yılı benim için gelişmelerle dolu bir yıl oldu. Ve bunların içinde en önemlisi de şiir kitabımı çıkarmak oldu. İlk başlarda fazla ilgi görmedi ama sın günlerde ilginin arttığı çok belli.
OĞUZ BATIN:İstediğiniz başarıyı çıkardığınız kitapta yakaladınız mı?Önümüzdeki günlerdeki projeleriniz nelerdir?
CEMAL ULU: Çıkardığım kitap tabi ki de beni başarılara götürdü. Umut ederek başarıyı kovaladım. Şuan çıkmayı bekleyen bir kitabım daha var. Ve Anadolu Edebiyat Akademisi Derneği Uşak İl Başkanı ve Ege Bölgesi Koordinatörü oldum. Uşak’ta ve Ege Bölgesinde edebiyat adına önemli projelerim var bunları önümüzde ki günlerde açıklayacağım
OĞUZ BATIN:Nihat İlikçioğlu desem?
CEMAL ULU: İyilik meleği derim. Bir sürü yazarın kitabına Sanat danışmanlığı yaptı. Benim kitabıma da yaptı hatta Belki Bir Umuttu’nun çıkmasında en çok onun payı var. O harika biri. Hani halk ağzında derler yaz “ Adamın dibi “ diye o gerçekten öyle.
OĞUZ BATIN:İskender Pala desem?
CEMAL ULU: İskender hoca da benim gibi Uşak’lı. Divan Edebiyatı’nı sevdiren adam o. Eserlerini okumaktan çok zevk alıyorum. Üslubu beni alıp götürüyor resmen. İlerde inşallah onunla da görüşme şansım olacak buna inanıyorum.
OĞUZ BATIN:Sahil Kitap ve Savaş Ünal desem?
CEMAL ULU:Sahil Kitap ve Savaş Ünal benim yayıncım. Ve son günlerde yaptıkları işlerle ve başarılarıyla daha da iyi yerlere geldiler ve geleceklerine inanıyorum
OĞUZ BATIN:Beni Sevmiyor Musun desem?
CEMAL ULU: Oğuz Batın’ın en çok sevdiğim şiiri gelir aklıma. Okurken gerçekten zevkle okuyorum.
OĞUZ BATIN:Uşak Süper Fm desem?
CEMAL ULU: Uşak’ta en çok dinlenen, istek alani yurt içi ve yurt dışından da çok dinlenen bir radyo olduk. Programcılarımızla ve programlarımızla süper fm daha da iyi yerlere gelecek. Her cumartesi ve Pazar günleri ise saat 16:00 da ben yayında oluyorum.
OĞUZ BATIN:Sinada desem?
CEMAL ULU: Türkiye’nin en genç Kültür Sanat ve Edebiyat dergisi. Birçok ilde temsilcileri var ve üç aylık bir dergi. Mart ayında ise üçüncü sayısı çıkacak. Gerçekten çok başarılı bir dergi.
OĞUZ BATIN:Aramızda az yaş farkı olsa dahi evet ikimizde genç şair ve yazarlarız.Soruyu şöyle sorayım.Şiir yazmaya yeni başlayanlara neler tavsiye edersiniz?
CEMAL ULU:Ben ilk yazdığım zamanlar şairleri, şiirleri okuyarak kendimi geliştirdim. Yeni şiir yazmaya başlayanlarda kendilerini bu yolda geliştirmek için okumaları lazım. okumadan yazmak asla olmaz.
OĞUZ BATIN:Okuduğunuz ve sevdiğiniz ilk 5'e giren şair ve şiirler nedir?
CEMAL ULU:Edebiyat dünyasından sadece isim verebilirim günümüzden değil. Necip Fazıl, Ümit Yaşar, Cemal Süreya, Cahit Sıtkı ve tabiî ki de Mehmet Akif. Şiirler ise; Necip Fazıl’dan Zindanda Mehmede Mektup, Ümit Yaşar’dan “ Beni Unutma “, Cemal Süreya’dan “ Git “ , Cahit Sıtkı’dan “ Desem ki “ ve Mehmet Akif’ten dünyanın en güze şiiri “ İstiklal Marşı”
OĞUZ BATIN:Bu soruda rolleri değişelim.Röportajda soru soran taraf siz olsaydınız Oğuz Batın'a ilk olarak hangi soruyu sorardınız?
CEMAL ULU: Şiirlerinizde ki tarzını çok değişik ve ben çok beğeniyorum. Bu tarzın kendinize göre bir tarifi var mı?
OĞUZ BATIN:Herhangi bir tarifi yok.Önümüzdeki günlerde katılacağınız aktivitiler nelerdir?
CEMAL ULU: 19 Nisanda Kocaeli’de şiir şöleni ve imza günümüz var. Yine Uşak’ta bir imza günüm olacak. Ve mayıs ayında ise yine Kocaeli’de kitap fuarında olacağım.
OĞUZ BATIN:Benimle röportaj yaptığınız için çok teşekkür ederim dost.Umarım günün birinde yüz yüze gelip tanışmak nasip olur.Ekleyecekleriniz varsa..
CEMAL ULU: Bende çok memnun oldum ve sorular gayet yerinde ve güzeldi. Oğuz Batın’ı tanımak daha güzeldi. Ben de size sanat hayatınızda başarılar diliyorum.
(
Bir Cevabım Var-cemal Ulu başlıklı yazı
Oğuz batın tarafından
4.03.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.