HÜZÜN

Benim gözümle hüzün,doğuştan itibaren var olan,çocuklukta farkedilemeyen büyüdükçe yaşadıkça farkedilen geliştirilen,gözlerde yaşanılan yürekte hissedilen,birikmiş yaşantıların hatıraların dilsiz dile gelişi,duyulamayan sessiz çığlığı kimsesiz halidir.
Bize kendimizden ve yaşadığımız gerçeklerden seslenir.
Maneviyatımızın zengin dağarcığıdır.
Eski yaşantımızla yeni yaşantımız arasındaki varılan yolun toplamıdır.
Hayat yolculuğundaki sevgiler...sevinçler...kederler...gelenler-gidenler...ah"lar-vah"lar...acı tatlı telaşeler...işler...aşlar...kavuşmalar...ayrılıklar...ölümlerdir yaşanan,bir film şeridi gibi gelir-geçer gönülkervanından!
Hüzünde tutkular,özlemler,sevinçler eski heyecanını şiddetini yitirmiştir,sessiz-sakindir.
Hüzün karamsarlık,üzüntü-sıkıntı,hastalık da değildir.
Lakin çok iyilik hali de değildir!Kendi kalabalığının sarhoşluğunda bi hoşluğundadır.
Seni hiç sıkılmadan dinler anlar.
Masum bi çocuğun mahsun bakışı gibi bakar.
Yüzü,yüzün en doğal-spontan halidir.
Kulağıyla,söylenilen tüm şarkıları türküleri içtenlikle dinler.
Duyulamayan sesi bi çığlıktır aslında ama o susmayı tercih eder.
Kavis yapmış kaşlarının altındaki kirpikleri nemli gözleri buğuludur.
Genellikle bir eli yüzündedir,düşüncelere dalar durur.
Ayakları vardır ama oturur bi oturduğu yerde kalakalır,yürüsede bastığı yeri-yurdu bilmez!
Bölünmüş yalnızlığında,yüzünde birden tatlı bi yalancı tebessümü bile görülür.
Durgundur ürkek değildir ama derin dalışları vardır,hülyasına dalan.
Hüzün insanın kendi dünyasında yaşamayı,öğrenmesi,bilmesi,analizidir.
Ahestedir.
"Dünya yansa umurunda olmaz" gibi görüntüsünün aksine,herşeye duyarlıdır,hassastır,yarı kırılgan,yarı alıngandır!
Telaşsızdır,korkuya kapılmaz,öfkelide değildir.
Kimseyle yarışmaz,küsmez,şaşkın da değildir,kendindedir.
Hüznün rengide gridir.
Hayatın yalnızca yeşillerden,mavilerden,toz pembelerden olmadığını bize gösterir.
Onda siyahlar beyazlar karışmıştır.
Uçamayan kanadı-gönlü kırık bi kuştur o!

-AYLA CERMEN TÜFEKÇİ-
( Hüzün başlıklı yazı Ayışığı tarafından 7.03.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu