TUTSAK  YOLLAR  VE  DR. AHMET  ÇEVİK

  Ahmet AYAZ

GAZİANTEP GÜNEŞ GAZETESİ; 13 MART 2014

………………………………………………………………………

 

     “Tutsak Yollar” Dr. Ahmet Çevik’in kaleminden çıkan ve Antep Savaşını, Yemeni bütün açıklığı ile anlatan bir tarihi romandır. Romanda, halk dili o kadar güzel kullanılmış ki, tarifi mümkün değil. Ancak okursanız  görürsünüz. Bir çok eli kalem tutunlar Türkçemize yabancı  kelimeleri  bir marifetmiş giibi karıştırırken, Ahmet Çevik unutulmaya yüz tutmuş Türkçe kelimeleri  Türkçemize yeniden kazandırmıştır. Bu romanla ilgili Gaziantep Üniversitesinde 11 Marrt 2014 günü saat 14.00 de,  bir panel düzenlendi.  Paneli  İlesam Gaziantep Şuba Başkanı  Muhittin Arar Yönetti. Konuşmacılar Mehmet KARA, Y.Doç.  Dr. Yunus  Emre TANSÜ,  Y. Doç. Drr. Ahmmet ÖZPAY, Y.Doç. Dr. Mehmet SOĞUKÖMEROĞULLARI,  ve Edebiyat  Ögretmeni Mustafa Selçuk UĞUR du. Konuşmacılarımız, romanı bütün açıktlığı ile dile getirdiler.Koçaman üniversite salonu dopdolu  idi. Panelde Gaziantep’in eli kalem tutanlarıda yerlerini almışlardı.  Şimdi ben burada romanın en  son paragrafını sizlerle paylaşmak istedim.

       “Beşinci hırka ha? “ diye söylendi  Hıdır Çavuş.  Bu birliğe” fırka” demek mümkün değil  di  tabii ki. Mevcudu bir tabur kadar bile  yoktu. İleriki tepeyi  aşıncaya kadar baktı arkasından.Şahinbey’i, Karayılan’ı, kendisiyle bu yollardan daha önce geçip gitmiş  olan kahraman arkadaşlarını hatırladı bir bir. Hemern biraz aşağıdaki kutsal göl’ün yanına kurulmuş olan Hotö’nun Çadırını, kalburcu kızı Nazey’i hatırladı.  Yılanlı obasını,  Küçük Selver’i,  dünyalar güzeli Elif’in gelini;  ayağındaki şalvarı, başındaki keçiği,  omuzundaki mavzeri ile  Oba anası  Ayşe Kadın’ı,  hatırladı… Kara Dağın karlı başını  seyretti  sonsuza bakar gibi. Üzerinden kara kargalar uçuşuyordu sürü sürü. İnce bir ip gibi uzayıp giden  Sultan Murat Han’ın yoluna baktı. Baktı  ve derin bir iç çekti

       “Hey gidi  Koca Sultan Murat Han” dedi. Nasıl bir haşmetle geçtin ki bu yollardan, dört yüz yıldan beri  hâlâ isminle söylenir olmuş…   Şimdi rabbim seni yeniden diriltse de, şu Osmanlı Askerlerinin bu perişan halini bir görseydin,  daha kaç kere ölmek isteyecektin kim billir.

       Sevgili okurlarım. 15 Mart günü saat 14.30 da Gaziantep Ömer Ersoy  Kültür Merkezinde Dr. Ahmet Çevik,  okurlarına  “Tutsak Yollar” adlı Romanını imzalayacaktır. Siz değerli okurllarıma salık veriyorum. Aynı gün ve aynı saatte sizlerle beraber olmak dileği ile hoşça  ve  dostça kalınız diyorum.

 

 

 

 

 

 

( Tutsak Yollar Ve Dr. Ahmet Çevik başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 13.03.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.