Dili gafil avlayıp üslupsüz çıkan sözü Rotasından döndürüp gidermekse pürüzü; Ders verir mi gecenin görünen kara yüzü Giyindiği ukbada saklıyorsa gündüzü Kusuru kapatmada akla idare midir?
Teşrif-i endamıyla gelip geçen duyguda Haşmetinden çökerek ağır gelen vurguda Bir solukta, kaç köşkün yıkıldığı kurguda Basiretiyle bağlı serde kalan sorguda Lügati eksik ise fâni biçare midir?
Nefs; sabrı tahrik edip teni alınca esir Arzular hanesinde can olsa müteessir Hafif meşrep gönüle yapsa hakiki tesir Yiğitlik obasında kimdir içten müessir Bilinen zorlu şartlar künyeye göre midir?
İslah edilen kalbin beyanı nakışında Mizahı tebessümse fikrin kara kışında Rızası; bir çift gözde, güzide bakışında Nabız tutan hayatın menzile akışında Hicabın diyarına sürülen dere midir?
İsraf edip bitmeden ömür denen sermaye Kâinatın içinde sefa etmekse gaye Bilmem neyle sınanır güzellikteki paye Hayrı çok, şerri azsa istenilen hikaye Yunus’un iz sürdüğü esrarlı yere midir?
( Lügat başlıklı yazı Nezahat KAYA tarafından 1.05.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. ) Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.