Düşündüren Sözler-4
*Güç ve kibrin bir arada bulunduğu insanlardan çekinirim.*Yolcu kendine kadar olan azığını yanındakiyle bölüşür de; dünyalar kadar malı olanlar etraflarındakilere neden zırnık bile vermezler?*Sahip olduklarının değerini bil, sahip olamadıkların için de kendini üzme.*Aydınlanmak istemiyorsan en büyük ışık kaynağında bile karanlıkta kalırsın.*Söz tek başına değil, dil ile birlikte insanın başına belâ açabilir.*Her zirvenin mutlaka bir uçurumu vardır. O nedenle zirveye çıkmak isteyenlerin bu tehlikeyi hesaplamaları gerekir.*Halk galeyana geldiğinde en aptalca davranışlarda bulunur.*Aptal olanların en kurnazı, kendinin bir “aptal” olduğunu söyleyerek söze başlar.*Alkışlara aldanma. Çünkü alkışlarken de linç ederken de kullanılan aynı eldir.*Diktatörleri alkışlayanlar, muhalefet edenlerden çok daha fazladır.*Umutsuz halk, patlamaya hazır bir bomba gibidir.*Kısa sözün anlattığı çoğunlukla uzun sözden daha fazladır.*Hayallerin yapabileceklerinin sınırını çizer. Daha ötesine ulaşamazsın.*”Bana kimden fayda var?” Diye soruyorsan hemen cevap vereyim: Senden.*Çokça masal dinleyin ve okuyun. Ancak o zaman politikacıların anlattıklarının hayal ürünü bir masal olduğunu anlayabilirsiniz.*İnsanoğlu sınırlı bir potansiyelle, sınırsız işler yapmanın peşinde. İşte buhranın ana sebebi!*Kolaydan bile kaçıyor; bir de kalkmış “Ben zoru seviyorum.” Diyor. İnanalım mı?*Susmak bazen “hayır”dır, bazen “bilmiyorum”dur, bazen “bana ne”dir ve bazen de “hakaret”tir.*”Senden ayrılıyorum.” Dedi. Sebebini sordum, söyledi: Bakışlarıyla anlattıklarını ben anlamıyormuşum…*Seninle gelmek istemeyenlerin nereye gideceği seni ilgilendirmez. Sorma, istedikleri yere gitsinler.*Gemiyi gitmek istediği limana götüren rüzgâr değildir, kaptandır.*Kendi ayıbını örtüp başkalarının ayıbını açığa çıkarmaya çalışanlardan kendinizi sakınınız.*Ne yaparsak yapalım gaflet uykusundan uyandıramayacağımız o kadar çok insan var ki!*Çoğunluğun almış olduğu her karar çoğu zaman doğru değildir; insanları çoğunluğun aldığı her karara uymaya zorlayamazsınız.*Dünyaya gülünüz, isterseniz onunla alay ediniz. Çünkü dünya o kadar komik ki…*Daha sen kendin olamamışsın, bir de kalkmış başkalarının yerine kendini koymaya kalkıyorsun!(Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba'dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.)
(
Düşündüren Sözler-4 başlıklı yazı
Ömer Faruk tarafından
30.06.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.