Resmi gerçek boyutunda görmek için tıklayın.

Resmin ismi:  ofh.jpg
Görüntüleme: 0
Büyüklüğü:  55.1 KB (Kilobyte)
ID:	6729

*Fırtına gücünü denerken dimdik durarak ona karşı koyarsan seni uçurur. Ama yere yatarsan üzerinden geçer gider. O nedenle nerede, ne yapacağını iyi hesapla ve ona göre davran.
*Geçmişi özlüyorsan bugünün kıymetini bil. Çünkü bugün de, yarın geçmiş olduğunda aynı özlemi gene duyabilirsin.
*Her büyük bir keşfin gerisinde büyük bir hayal vardır.
*Zevk için yaşanmaz; yaşarken zevk alınır.
*Gerçeği bilmek, onu kabullenmek demek değildir.
*Bolluk israfı, yokluk tutumluluğu tetikler.
*Yatana oturan, oturana da ayakta duran büyük görünür.
*Sorunu yaratanı çözümün içinde düşünürseniz, o sorun çözülemeyecek demektir. 
*Farklı olmaya çalışırsan, farklı taraflarını da kaybedebilirsin.
*Her etobur diğer canlılar için bir tehlikedir.
*Fikrini söylerken senin yanındayım. Ama fikrini bana zorla kabul ettirmek istediğinde senin karşındayım.
*Başkalarının hayatlarına dair kararları çok hızlı verebiliyorken, kendi hayatlarımızla ilgili kararlarda neden bu kadar yavaşız?
*Yazılanlar yazanın değil, okuyanın verdiği anlamdadır.
*Bence, denizlerinde martıların uçmadığı, çöplüklerinde tavukların eşelenmediği, kırlarında eşeklerin debelenmediği, göllerinde mandaların yüzmediği bir dünya yerin dibine(!) batsın. Ben böyle bir dünyada yaşamak istemiyorum.
*Ona sevdiğini söylemek için en uygun zamanı mı bekliyorsun? Hemen söyle! Çünkü en uygun zaman şimdi…
*Minnet bazen mihnete, hatta zillete yol açar.
*Siz bakmayın o Ekonomi ve Sosyoloji kitaplarındaki tanımlara ve bu bilimlerin hocalarının söylediklerine! Kapitalist; üreten değil, tüketen hem de çok aşırı bir biçimde tüketendir. Bir de şuna dikkat edin: Siz hiç aza kanaat eden kapitalist gördünüz mü? Kapitalistlerin emekçilerden yani asıl üreticilerden en başta istedikleri ise nedir? Aza kanaat etmeleri…
*Yapamayacaksan söyleme; söylediysen yap!
*Herkes yazdıklarının okunmasını tabii ki isteyebilir. Ama okunmayacak diye de dert etmemeli.
*Komünizmin, kapitalizm karşısında zayıf kalması ve sonunda yenilmesi bu ideolojiyi adeta bir canavar kılığına soktu. Komünizme karşı olanlar bu durumdan elbette ki sevinç duydular. Oysa kapitalizm denilen canavar, hem insanlığı hem de doğayı yok etme isteğinin önündeki engeller kalktığından amacına ulaşmak için rahat bir ortama sahip olmuştu. Felaket sadece kapitalizme karşı olanların değil, komünizmden kurtuldukları için sevinenlerin de felaketidir. Kapitalizmi kullanarak, kapitalizmin imkanlarından yararlanarak sağlam düşünce temelleri üzerine oturtulmuş yeni bir ideoloji bu canavarın önünü kesmeli. 
*İnsanları bilemem(!) ama bu dünyanın fırıldak olduğu kesin. Çünkü durmadan dönüyor.
*Felek sillesini vurmadan önce seni uyardıysa bil ki gelecek olan sille çok etkili olacaktır. Neden mi? Her şeyden bir ders çıkarasın diye…
*Bedenimin bana gösterdiği anlayışı, maalesef ben bedenime gösteremiyorum.
*Oğlu, hasta yatağındaki babasına bir isteği olup olmadığını sordu. Var, dedi. “Ağıt yakmaya başlayın!”
*Bir gün gelecek kapitalizm çökmesine çökecek de asıl sorun bu enkaz nasıl kaldırılacak?
*Ayna kızgındı. N’oldu, diye sordum. “Kendine değil, biraz da bana bak!” dedi.
*Hiçbir şeyi gereksiz görme. Gün gelir gerekebilir; hem de umduğundan daha fazla.
*Uçana aşağıdakiler, aşağıdakilere de uçan küçük görünür. Yani nereden baktığına bağlı… Birçok olay da böyledir.
(Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba'dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.)
( Düşündüren Sözler-5 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 1.07.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu