İcabet lazım geldi, susma zamanı şimdi Deyip de içten içe coşana şaşıyorum Hala kulaç atmakta vakit olmuş ikindi Kıyısız deryalarda taşana şaşıyorum
Boyundan daha büyük çöplüğünü unutup İlk fırsatta dostunun ardından atıp tutup Kör şeytanın ruhuyla vicdanını uyutup Karanlığın dibini eşene şaşıyorum
Acındırma peşinde halini soranlara Numarası hep aynı yanında duranlara Yüzlerinde maskeyle insanı yoranlara Döndürüp de şaşkına, şaşana şaşıyorum
İnandığı insana bahşolmuş kurban gibi Güvendiği sulara aldanan sazan gibi Çorabın söküğünden çatlamış taban gibi Kaçık sözün ardından koşana şaşıyorum
Bazen kırıp dökülüp ümitsiz bir hal ile Nasip değilmiş diye her an yakınan dile Büyük marifet sayıp hatayı bile bile Bir gönülden gönüle aşana şaşıyorum
Yalan dolanda usta kendi gibi emsali Bulup nefsine ortak ahır zaman timsali Sinesinde cesedi manen çürümüş hali Kızgın sacın üstünde pişene şaşıyorum
Söylenecek yok artık, tükendi azar azar Tembelliğe alışmış her gün ondaysa pazar Mübarek nefesine iyi gelirse nazar Durdukça mayalanıp şişene şaşıyorum.
Nezahat YILDIZ KAYA
----- Mecit Aktürk Kardeşim şiirimle beraber ilham orucunu bozmuş. Bu güzel şiirine teşekkürler ve iyi ki de bozmuş. :)
Şaşıyorum
Rabbim düzü vermişken, sarp yolda karar kılıp Kafdağına tırmanan, aşana şaşıyorum... Gayrete değmeyince, hüzünlenip, sarsılıp Çektiği çilelere şaşana şaşıyorum.
Vazifesini müdrik kilitlenip hedefe Menzile koşmak varken, alıp sırtına küfe İçinde vesveseler, şeytana açık büfe Yanlış yönde yol alıp, koşana şaşıyorum...
İnsan bu! Anlaşılmaz bir kez görmeyle hâli Ne düşleri son bulur, ne arzu, ne hayâli Umudunu kesmeden, bir şelâle misâli Deli gibi çaglayıp, coşana şaşıyorum.
Her yediği darbede ucu yanık ah çekip Mahzun bakışlarını boş bir mezara dikip Damla damla hüzünü gözlerinde birikip Destur alıp kirpikten, taşana şaşıyorum.
El olsa hadi neyse; "dostunum", "canım" deyip Mehtab olup geceme, ay gibi gülümseyip Sonra birden kaybolup, gönlüme gam yükleyip Yaramı kanatana, deşene şaşıyorum.
Yeis gedik açsada umudumun suruna Bakmadım yaz gününde hazanın kusuruna Kim bilir kaç kez vardım bahtımın huzuruna Talihimden payıma düşene şaşıyorum...
( ...şaşıyorum başlıklı yazı Nezahat KAYA tarafından 16.03.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. ) Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.