BÜYÜK DÜŞÜNMEK...
        Düşünme,eylem olarak değerlendirilmeyip eylem önce si nevi şahsın a münhasır bir faaliyet olarak öngörülmektedir ..
      Oysa düşünmek de bir eylemdir ve insanı hayvan ve diğer canlılardan  ayıran bir ayraçdır... 
       Bu ayraç dış etkenlere acık olup bazen bu etkenlerin sayesinde düşünce gücü dumura uğrayabilir 
       Sakat hali devamlılık arz ederse delilik hali olur.
       Aptallık gibi halleri ise  düşünme nin Sakatlığı değil doğuştan algılamada ki eksiklik halidir  yani aptallıkta Düşünme güzünüz var ama az,delilikte ise Düşünme Gücünüz varken dönüşüme uğrayıp ikinci turu atarken tepkimelerde ayarsızlık var...
         O Yüzden ben en çok Allah sağlık versin duasını severim .Sağlığın da en önemli hali akıl ve ruh sağlığının yerinde olması halidir...
        - Büyük düşünmek risk alabilme kabiliyeti ve cahil cesareti değil de akıllı cesareti ile doğru orantılıdır .
        -Büyük düşünmek için cesaretin yanında bilgi ve görgü birikimi de lazımdır..paranız olabilir cesaretiniz de olabilir ama bilgi eksikliğiniz size büyük düşünüyorum dedirtirken cehennem azabının doğum haberciside olabilir..
          -Büyük düşünmenin başarma oranında çevre faktörü de Önemlidir..Cesur Paralı ve  bilgi donanımına sahip olabilirsiniz ama büyük düşünmenin icra noktasına geldiğinde yetersiz ve yeteneksiz kadrolar sizi sürüncemede bırakacaktır..o zaman doğru insanlarla ve doğru araçlarla büyük düşünmeyi icra edeceksiniz ..Bu şekilde icra etmenizde büyük düşünmenizi başarıya götürmeyebilir...
          -Bu noktada genel konjonktür ü iyi takip edip zamanlama noktasında doğru zamanda hareket edeceksiniz..Aksi halde zamanlama hatası da büyük düşünmenizin doğru neticeye ulaşamaması sonucunu verir...
          -Tüm bunların yanında büyük düşünenlerinin yer aldığı sosyal cevrede bulunup onların aldığı danışmanlık hizmetleri ile eksik ve gedik tesbitini yapıp,makina çalıştırma düğmesine bastığınızda Sıfır hata ile üretime başlamanız her zaman doğru  sonucu doğurur.
          .Büyük düşünmemek küçülmek manasına gelmez ,yok olmak manasına gelir.Büyük düşünmediğimizde ,Aynı sektörde farklı müteşebbislerin OLMASINA da sebebiyet verip sizden daha büyük olmalarına olanak Verdiğiniz için süreç de yok olmanız kaçınılmaz olacaktır...
       Ticari alandaki bu durum sosyal,siyasi ve eğitim alımlarında da böyledir ...50 metrekarelik bir dubleks yaptırdığınızda 100 metrekarelik bir dubleks maliyeti ile maliyet farkı %20 ler civarında faredecektir...Ama yaşam kalitesi iki kat daha fazla olacaktır.Siyasette büyük düşünmekidir..Ama iki model siyasetçi vardır..Büyük Düşünen ve büyük düşünemeyen siyasetçi. iki model siyasetçi Arasındaki en büyük fark kene ile deve olmak gibidir..Küçük düşnem siyasetçi Işık gördüğü devenin sırtına kene gibi yapışır ve likensi bir hayatı Ömrü boyunca devam ettirir..Büyük Düşünen siyasetçi bir devlet Adam'ı ciddiyeti ile olaylara yaklaşır ve öldüğünde arkasında binlerce yardımcı olduğu insan ve bıraktığı eserlele hürmetle Anılır..Eğitim şahasında kreş açamazken bir üniversiteyi kurmayı düşünebilirsiniz Bu sizin organize olabilmede ki başarınızla orantılıdır..
     Çölde adamın teki ac kalır ..Öyle takatsiz hale düşer ki en son kendisi için çok gereksiz gözüken penisini kesip yemeği düşünür...Tam kesme hareketine yeltendiği an büyük düşün sütüm düşün diye ses duyar..Çekinir kesmekten vaz geçer ve biraz sonra açlık dayanılmazsa hal alır yine kesmeye niyetlendiğinde aynı ses büyük düşün büyük düşün der...Nasıl büyük düşüncem diye sorduğunda cevap kaldırda kes olur....Büyüklük izafidir...Kimine göre bir çipi olabildiğince küçültüp noktayı zerre halinde göz merceğine yerleştirmekkken bir Fahişe için büyüklük Se yiyemeyeceğinin altına yatmaktır.....
( Büyük Düşünmek başlıklı yazı HALİLİ tarafından 16.07.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu