Zalim İle Zulmü
Şu fani dünyada ne kadar zalim insan var değil mi? Görünürde hepsinin yaptığı zalimlik ve çektirdiği zulümler yanlarına kâr kalıyor gibi… “Gibi" diyorum, çünkü aslında zalimlere ait hiçbir şey yanlarına bir artı olarak kalmaz.
Hayatta birileri, kötü olan başka birileri tarafından her zaman zulme uğrar… Zalimlerin yaşattıkları her türlü zalimlikten dolayı ezilirler. En nihayetinde ezilenlerin bir kısmının sabrı bir yerde tükenir ve “Bu hayatta zalim olursan yaşarsın." yada “Hep iyi oldum da n'oldu…? Bu devirde zalimin zulmü yanına kâr kalıyor… Ben de bundan sonra zalim olup zulmedeceğim…" gibilerinden yanlış düşüncelerle kötü yollara doğru koşmaya başlar… Bir de bakmışsınız ki, olması gerekenden yada oldukları kişiden çok farklı bir kişiliğe sahip olmuşlardır…
Aslında bu, büyük bir hata… Buna bir nevi, “anı yaşamak" diyebiliriz. Ama mühim olan Hatice değil neticedir… Lâkin gelin görün ki insanoğlunun belirli bir kısmının neticeye ulaşacak sabrı yoktur. Anlık kazançlarını hesaplarlar… “Hazıra dağ dayanmaz." sözünün derinliklerindeki mana unutulur. Zulümle, zalimlikle ve nice benzeri kötülükle günü gün etmeyi düşünürler…
Zalimlik yapmakla, zulmetmekle bir yere gelinemez… Hiç kimse bu işlerden bir fayda sağlayamaz… Hiçbir zalimin çektirdiği yanına kâr kalmaz… Neden mi? Çünkü, eğer zalimin zulmü yanına kalsaydı, İblis; Cehennem'de değil Cennet'te olurdu…
(
Zalim İle Zulmü başlıklı yazı
4harf1kelime tarafından
8.09.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.