Zevkler Ve Renkler Tartışılabilir Mi
Bir yemekte yapılan muhabbetin içinde geçmesi üzerine yazar, yemek sonrası hemen kalemine sarılır. Bu seferki konusu tartışılmaz denilen bir konudur.
“Belki biliyor belki de yeri geldiğinde kullanıyorsunuzdur… Hani bir söz vardır, “Zevkler ve renkler tartışılmaz." diye. Hakikaten öyle midir? Zevkler ve renkler tartışılmaz mı dersiniz?"
“Aslında zevkler tartışılabilir… Hatta tartışılması gereken yerde tartışılmalıdır da. Ama tartışılmaz. ‘Neden tartışılmalı?' diye sorabilirsiniz… Şöyle anlatmaya çalışayım… Bir katil için adam öldürmek; bir hobi, bir zevk olabilir. Söz konusu katil, bundan zevk duyduğunu düşünüp bunu çığırından çıkacak seviyede -kendince- eğlence hâline getirebilir ki bunun örneklerini anlatan birçok film bulabilmeniz mümkün." Yazar, yazısına ufak bir ara verip biraz dışarıdaki manzaraya baktıktan sonra yine kalemini eline alır.
“Şimdi bizim için, adam öldürmek bir zevk olmamasına rağmen bir katil için durum aynı olmayabilir. Katil kişi, bundan garip bir haz duyar ve adam öldürmek, onun için bir zevktir. Evet, belki bir katili -kendince- bu zevkinden mahrum etmek kimi zaman imkânsız kimi zaman da imkânsıza yakın derecede zor. Ama bu zevk, birileri aralarında tartışılarak belki de büyük bir nesli kurtarabilmek mümkün. Bunu yalnızca bir katili baz alarak düşünmeyebilirsiniz de… Bir hırsız olur, zina, fuhuş yapan biri olur. Yani zevk adı altına saklanan her türlü kötülüğü düşünebilirsiniz."
“Aslında renkler de aynı mantık çerçevesinde tartışılabilir. Mesela bir renk düşünelim… Kırmızı renk olsun… Kırmızı rengin bizlerde yaptıkları çağrışımlara bakalım… Aşkın rengidir kırmızı… Bitkilerin güzeli gülün rengidir kırmızı… Utangaçlığın yanaklardaki ifadesidir kırmızı… Savaş demektir kırmızı… Kan demektir kırmızı… Nedir buradaki olay? Kırmızı rengin yaptığı çağrışımların iyisi de var kötüsü de… İşte bu kötü tarafları tartışılarak iyilerin farkına varabilir, kötülere karşı daha temkinli olunabilir. Yani daha açık ifadeyle kırmızı rengin yalnızca mutluluğu değil aynı zamanda karamsarlığı da gösterdiği düşünülerek karamsarlık karşısında ayakta kalmanın yolları bulunabilir. Savaşa hazırlık etmek gibi… Ama tabi ki dozunu kaçırmadan… Zira paranoyaklık hâline gelirse her yer kan kırmızı gözükür ve bunun sonu hayra alamet değildir."
Ve yazar, yazısının son cümlelerini kâğıda döker… “Aslında buradaki tartışma kötü niyetli değil, kötüyü ve iyiyi bilip arasındaki farkı kavrayabilmek içindir."
(
Zevkler Ve Renkler Tartışılabilir Mi başlıklı yazı
4harf1kelime tarafından
8.09.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.