Hikaye / Yaşamdan Hikayeler

Eklenme Tarihi : 17.09.2015
Okunma Sayısı : 1693
Yorum Sayısı : 0
Yazar yazıyı yazmadan önce; “Yine bir eleştiri için kalemimi alıyorum elime… Okuyucularım hiçbir şeyi beğenmediğimi düşünecekler… Ama n’apabilirim ki? Yanlış olduğunu gördüğüm şeyleri yazmasam düşüncelerimin yanlış veya doğru olup olmadığını nasıl ölçebilirim? Eğer sözlerim yanlışsa doğrusunu bilen birisi mutlaka beni düzeltir… Yok söylediklerim doğruysa eğer okuyucularımla bir güzelliği de paylaşmaktan onur duyarım… Hem güzellikler, mutluluklar paylaştıkça çoğalmaz mı zaten? :)” diye düşünür ve suratına bir tebessüm yayılır…

“Geçenlerde yine bir diyalog yaşadım… Diyalogda ‘Affet beni’ dedim ve ‘Affetmek Allah’a mahsustur…’ diye bir yanıt aldım ve yine derin düşüncelere daldım… ‘Affetmek Allah’a mahsus’ bence çok yanlış bir deyim… Affetmek Allah’a mahsus olsaydı, Allah neden ‘Karşıma kul hakkıyla gelmeyin’ desin… Bilirsiniz ki kul hakkına Allah karışmayacağını belirtmiştir ve bunun için ancak hakkına giren kuldan helallik alınması gerektiğini bildirmiştir. O hâlde bu en büyük ve en sade kanıt; affetmenin Allah’a mahsus olmadığını kulların da af edebileceğinin ispatıdır…” 

“Peki neden insanların çoğu ‘Affetmek Allah’a mahsustur…’ derler hâlâ anlayabilmiş değilim… Ama yorum getirmeden de duramıyorum bu açıklamalara… İlk olasılık olarak beslediği kinin affedebilme yetisinden daha büyük olmasından kaynaklandığını söylüyor… Artık kin o kadar bürümüş ki gözünü ‘Seni ben affetmem… Af yalnızca Allah’a mahsustur’ diyor o anki öfkeyle…” Ve yazar duruyor… Düşünüyor acaba hiç böyle yada buna benzer olay yaşayıp yaşamadığını… Ve aklına geleni kâğıda aktarıyor “Ama bazı insanlar da vardır ki bunlar birisine ben de şahidim afta sınır tanımıyorlar… Hatırlarsanız size bir dostumdan bahsetmiştim hani şu 2’lik diziden oluşan vardı ya…” diyerek hatırlatma yapmaya çalışır… “Hani ‘Merhametli Dostum ve Ben’ ile onun 2. Bölümü… 2. Bölümde size barışmamızdan bahsetmiştim… O hâlde bu söze istinaden onun beni affetmemesi gerekmez miydi sizce de? Affetmek Allah’a mahsus bir iş olsaydı mesela… Ama o beni affetti şimdilerde muhabbet ediyoruz… :)” yazarın yüzünde yine bir tebessüm belirir… 

“Neyse efendim çok dışarı kaçmadan konumuzdaki olasılıklara geri dönelim… İkinci olasılık karşısındakini biraz daha süründürmek ve yaptıklarını anlamasını sağlamaktır diye düşünüyorum… Kalbi kırılan kişi bu sözü söyleyip biraz kalbini kıran kişiye yaptıklarının bedelini tatlı –yada kişinin inisiyatifine göre değişebilen- bir intikamla almak ve ona anlatmaktır… Tabi en azından ben öyle yorumluyorum… Bilmem doğru bilmem yanlış…” diye bitirir yazısını yazar…
( Affetmek Yalnız Allah A Mı Mahsustur başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 17.09.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu