Hayatta en önemli işlerden biri de dengeyi sağlayabilmektir. Her alanda dengeyi oluşturmak yada var olan dengeleri korumak gerekir… Yoksa dengesiz bir durum söz konusu olur. Bazen dengesiz, bazen denge siz olursunuz… Yani hepimiz için geçerli bir durum aslında…

Şimdi, “Nedir bu?” diyebilirsiniz ama dikkatim bu sıralar bu denge meselesi üzerinde yoğunlaştı. Birkaç örnek vermek istiyorum… Şu, milletin açık – kapalı giyinme konusu mesela… Eğer siz önce çok açılmalarına sebep verip sonra kapanmalarını isterseniz bu iş biraz karışık bir hâl alır… Yada tam tersini düşünün mesela… Kapalı giyinen birinden hemen açılmasını istiyorsunuz ama sizin, açılmadan kastınız; daha yumuşak bir ifade ile modern giyim anlamında… Ama bunun dozunu, ölçütünü -artık adını ne koyarsanız- anlatmazsanız ve istediğiniz manayı tam açıklayamazsanız bu açılmanın ucu –yada kapanmanın, şu anda olduğu gibi -?- - nereye gider Allah bilir…

Yada bizler eğitimin önemini vurgulamazsak, bahanenin adını “filmler” koyduğumuz bazı olaylar gençlerimizi çığırından çıkaracak… Neden “İşte ondan bundan…” yada “…o filmden bu filmden etkilenip onlara özeniyor…” deriz de bu özentilerin sonunu getiremeyiz…? Neden bunları engelleyemeyiz, engellemeyiz yada engelleyemeyeceğimize inanırız…? Çok mu tembelliğimize geliyor dersiniz… Belki de “Başkalarını düşünmek bize gerekli değil…” derken kendi evlatlarımızı unuttuk… Ya “Ay, çocuk etkileniyor…” deyip, çocuğu hayatta çok savunmasız -nerdeyse tüm insanlara muhtaç- bırakırız yada “Aslan oğlum, korkma arkanda ben varım…” gibi dozu yüksek kelimeler kullanırız işin sonunu düşünmeden…

Gördüğünüz gibi denge; hayatın hemen hemen değil, akla hayale gelen gelmeyen her alanında mevcut… Burada kurabileceğim son cümle şu olabilir: Ya dengesiz olursunuz yada denge siz olursunuz hayatta…
 
( Dengede başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 17.10.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu