Belki birçok kişi yaptığımı saçma buldu… Belki de yaptıklarımın adını Pollyannacılık koydu… Kimisi imkânsızı istediğimi söyledi… Kimisi “Deli” dedi… Ama ben hep görüşümü savundum ve savunacağım inşallah…

Hani herşeyde ve/veya her şerde bir hayır vardır derler… Hani Yaratan’ın, kullarına taşıyamayacağı yükü yüklemeyeceğini buyurduğu anlatılır… Hani Kitap’ta “Hak yolunda ölenlere ölü demeyiniz.” yazılıdır ya… Hani gülün güzelliğine rağmen üstünde dikeni bulunur ya… Bir piyon gibi vezir olabilmek için yol almak gerekir ya hani… 
İşte bunlar ve daha fazlasına dayanarak her zaman “Ne olursa olsun yüzünüzde bir tebessüm olsun.” dedim… Ve nefes aldıkça da demeye devam edeceğim inşallah… 

Ben insanların ağlamasına hem karşıyım hem de bir yerde destekçiyim… Eğer bir insan üzüntüden ağlıyorsa, boş yere kendini heba ediyor, kendini isyana teşvik ediyorsa buna karşıyım… Nasıl anlatabilirim bu durumu bilemiyorum… Ama öyle bir hadise düşünün ki o olay için akıtılan gözyaşları aslında gereksiz… Zira uğruna gözyaşı dökülen olayın kendisi veya olayın kahramanı, buna değmeyecek bir niteliğe sahiptir… Hani derler ya sudan sebep diye… Bu söze uyan durumlar mesela…

Ama bir insan üzüntüden değil de sevincinden ağlıyorsa, gözlerinden damlayanlar sevinç gözyaşlarıysa ağlamasının sonuna kadar destekçisiyim… Mesela çok kuvvetli bir hastalığa tutulan, iyileşmesi zor ve zahmetli bir dönem tedavi süreci gerektiren bir kişinin sağlığına kavuştuğunda döktüğü gözyaşları, benim için kutsaldır. Zira sevinç gözyaşlarıdır onlar… Bir zaferin, bir mutluluğun en belirgin kanıtlarıdır. Hemen bakın buradan aslında bir önceki boş yere ağlamaya örnek verebiliriz. Örneğin; iyileşme sürecinde herşeyi tamamen salmış, tüm gününü hüzünden ağlamakla geçiren, morali yüksek olması gerekirken bu yüzden düşük olan kişi, doğal olarak boşa gözyaşı akıtmıştır... İşte bunun karşısındayımdır her zaman… Diyebilirsiniz ki, “Yahu iyi güzel de bu nasıl olacak? Bitki yetiştirmek gibi bi şey değil ki bu…” İşte tam burada vazifenin en büyüğü hastanın yakınlarına, yakınında bulunanlarına düşmekte… Unutmayın; tarih imkânsız denilen şeylerin başarılmasıyla doludur… Bakınız Seyit Onbaşı…

Velhasıl, eğer biri yada birileri benim yüzümden ağlarsa, yani birilerinin ağlamasının sebebi ben olacaksam şayet üzüntü yaşatarak değil sevinç yaratarak olmasını temenni ederim…
 
( Eğer Ağlatırsam başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 22.10.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu