“Olmuşla ölmüşe çare bulunmaz." derler. Evet, belki öleni diriltemeyebiliriz. Belki olan bir olayı hiç olmamış, yaşanmamış gibi yapamayabiliriz. Ama…

Ama olan bir hatanın sonuçlarını en aza hiç indiremez miyiz? Hatayı tamamen örtbas etmekten bahsetmiyorum tabi ki… Misal, birisinin kalbini kırdığım zaman “Olmuşla ölmüşe çare olmaz." deyip kendi içimdeki suçluluk duygusunu bastırabilir miyim? Vicdan azabından kurtulabilir miyim? Telafisi yok mudur bu olmuşluğun? Belki vardır belki yoktur… Eğer bazı şeyler, insanların nasipleri olarak değil, olmaması kaderlerinde yazılı değilse, muhtemelen telafisi vardır. Tabi ki bunda da bir hayır vardır elbet… Olsa da olmasa da… 

Ölmüşlere bakalım bir de… Evet, ölüleri diriltecek olağanüstü güçlerimiz mevcut değil. Ama arkalarından edilen dualar, yapılan ibadetlerde isimlerini anmak bir çare değil midir? Hayırlı evlat örneğinden yola çıkarak buna anlam verebilirsiniz… 

İşte böyle vurdumduymazlık yapmayıp belki de olabilen bir çare aramak mümkün… Hem ne demişler ne ekersen onu biçersin… :)
( Olmuşla Ölmüşe Çare başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 31.10.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu