Ölünün De Üstünü Örterler
Örtmek... Örtü… Aslında hayatımızda çok fazla kullandığımız ama belki de çoğu zaman gözümüzden kaçan bir kelime gibi “ört" kelimesi…
Yalnız “ört" olarak kullandığınızda bir emir cümlesidir… Mesela “Baban uyumuş, bir şey ört üstüne… Üşümesin…" gibi… Ama sonuna bir “ü" harfi getiririz, “örtü" diye bir isim olur… Yada yine sonuna bir şeyler getiririz deyim olur “Örtbas etmek" gibi…
Ne demiş Mevlana Celaleddin Rumi hazretleri “Başkalarının kusurlarını örtmede gece gibi ol." Kıssadan hisse bu örtme işi hayatımızın birçok alanında mevcut… Evet, Hz. Mevlana haklıydı… Başkalarının kusurlarını örtmede gece gibi olunması gerekiyordu… Lakin bu kusurlardan kasıt neydi?
Farz-ı misal; birisi rüşvet yerken bunun üstünü örtmek mi gerekiyordu? Yoksa biz, o sözü kendimize uydurup “Amman adam sen de… Ne demiş Mevlana…" diyerek kendi vicdanımızı rahatlamaya mı çalışıyoruz…? Belki de biri seri katliam yapsa ve yine devam edeceğini bilsek, gidenlerin arkasından ağlayan gözleri, yanan yürekleri görmemize rağmen bu olayları örtbas edip geçiştirebiliriz…
Ah Mevlana… Gel de gör nasihatlerini nasıl anlayıp yorumluyorlar… Ümidim odur ki bir gün senin ne demek istediğini anlayanlar çoğalacak…
Arkadaşlar unutmayalım… Ölünün de üstünü örterler ama bu onun ne günahlarını ne de sevaplarını gizler… Saygı, selam ve sevgilerimle…
(
Ölünün De Üstünü Örterler başlıklı yazı
4harf1kelime tarafından
3.11.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.