Hikaye / Yaşamdan Hikayeler

Eklenme Tarihi : 3.11.2015
Okunma Sayısı : 1119
Yorum Sayısı : 0
İlginçtir bizde her şeyin bir önü vardır… Ön muhasebe, ön bilgi, ön araştırma gibi… Bir de önyargı var… Üniversitede geçen dönem grup arkadaşlarımla beraber bir önyargı kongresi düzenledik. Çok beğenildi. Aslına umduğumun üzerinde bir reaksiyon aldık diyebilirim… Meğerse toplumumuzun önyargı üzerine konuşacağı ne çok şey varmış… O an içlerini döktüklerini gördükçe hislerine tercüman olmamıza çok sevindim diyebilirim…

Size orada değindiğimiz önyargıların bazılarından derlemeler yapmak istiyorum bu yazımda. Öncelikle bir matematik öğretmeninin şikâyetinden başladık. Özetle öğrencilerindeki matematiğe karşı olan önyargılardan dert yanıyor ve çözüm arıyordu. Biz de sınıfta bunu dile getirdik ve ilginç çözümler ortaya kondu. Öğretmen; “Öğrenci 2x2'yi bile matematiğe olan önyargının getirdiği korkudan yapamıyor diyebilirim…" şeklinde açıklıyordu. Her türlü yolu denediğini ama öğrencilerdeki matematik önyargısını kıramadığını belirtiyordu… Bu örnek üzerine epey konuştuk aslında… Bir de sınıftaki birçok kişi matematik konusunda ihtisas sahibi olunca tabi :)… 

Bir sonraki örneği kongre koordinatörü olarak ben verdim ve burada da yayınlamış olduğum “Bir Yolcu…" hikâyesini anlattım. Tabi ki mışlı mişli olunca ilk başlarda istenilen reaksiyonu alamadığımı sezinlesem de son cümlede gelen tepkilerden anladım ki meğerse pür dikkat dinleniyormuş hikâye… Bu da oldukça rağbet gördü…

Daha sonraki örnek en can alıcı örneklerden biriydi diyebilirim. Yazılarımı takip edenler bilir, ben Doğu'da öğrenim görmekteyim şu anda… Dolayısıyla burada bu örneği vermek üzerine biraz düşündüm. Ama anlatmamız gerektiği kanısına vardım sonrasında… Örnek; aşiretteki kız, kadınlara uygulanan namus cinayetleri hakkındaydı. Özetle şöyle betimlemiştik; Doğu'da bir bayan –çok özür dileyerek söylüyoruz- kirletildiği zaman aşiretin töreleri gereği söz konusu bayanın hayatına son verilir. Ve mutlaka bu işi yapacak bir ağabey, erkek kardeş bulunur. Hiç sorulmaz bayana zorla mı sahip olundu diye… Bayanın bir erkek zorlaması karşısında dayanma gücü nedir diye… Hemen aile büyükleri karar verir ve bayan tavşan, öldürecek kişi tazı olmak suretiyle av başlar… İşte bunu anlattık… Bunun en rağbet gören önyargı örneği olduğunu söyleyebilirim. He merak edenler olursa önyargı bunun neresinde diye, hemen ekleyim –tekrar özür diliyorum- kirletilen bayanın hiç sorgulanma hakkının olmadan, kendisinin dinlemenden infaz kararının verilmesi buradaki önyargıdır… 

Bunlar; orada verdiğimiz önyargılardan sadece en belirgin olanları… Ama bu kadarı bile ne kadar önyargıya meyilli bir toplum olduğumuzu göstermeye yeter de artar bile… Siz, siz olun önyargıdan uzak durmaya çalışın ve mümkünse önyargılı kişileri kendi hâline bırakmayın…
 
( Önyargı başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 3.11.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu