Köylü Kızı
Bir tatlı gülümseme kız çocuğundanAnnemin fesleğenleri şarkı söyler her sabahucu yanık mektuplar gönderir babam,uzak doğudan selam eder hepinize.Ben, benim içimde doğmuş aciz bir kızımDört nalla koşmuyorum hayataİki kolum var,onla da sevdiğime sarılacağım.Cafe’lerin kapıları haram olmuş banaDoğarken koca karı teyzeleri söylemişlertek damarlıymışım ben.Neden diye sordum annemeo da : çok zayıftın kızımkedi yavrusu kadar dişin oldu demiş ebeler.Geçen doğduğum hastaneye gittim Beni doğuran ebe ölmemiş, yaşıyorMerhaba dedim+Ben filan senede doğdurğun , tek damarım ,dedimGüldü ebe....+Hatırladınız beni dedim- Evet, nasıl hatırlamam. senden başka tek damar olan yoktu dediBizim koca karıların nasıl sesi varsa,koca ebeye duyurmuşlar.O zamanlar da ebe olmak varmışHer doğan çocuğun babasını soyup soğana çevirmekBaklavalar, pastalar, paralar.Anamız babamız istediklerini yapmasalarsanki bizi ailemize vermeyeceklermiş gibiDoğar doğmaz kaçırılmışız biz.Aslında ben bir köy kızıyımÇetin bir hayattan geçsem de beni asıl büyüten :Elleri hamurlu 5 teyzemYufka ekmek , isli çaydanlıktaki dem kokusuPatos arabasının tozu,Rahmetli babaannem’in sağdığı ak keçi,Dedemin ve ağabeylerimin sağlam duasıAnnemin hatim duasıHepsi büyüttü aslında beni.Alan olursa, yaşadı dostumKadının güzelliğibileklerinden, ellerinden ve parmaklarından anlaşılırKadın eli değmeyen yemek yarı lezzetlidir.Söz verdim dostumKışları yufka ekmek yapacağımhamursuz kadın mı olur hiç?Akşam içtiği tarhanasısabah yediği zeytininden tut,hepsi kendi ellerimle olacakbir de turşu kurduk mu,ohhhhh, ne ala...Can dostum,Allah kurtarsınn seniArtık turşusunu kuramayan nesillerdenbeslenecek elin adamı.Sıcak bir tarhana çorbasından mahrumBurger’lerden ne yedikleri belli olmayan gıdalardan beslenecekler.Özümüzü kaybettiren batının yemekleri,içlerinde şiştikçe şişecek.Bir şey çıkmaz bu batının özentisindenSana bir sır vereyim mi dostumunutma, iyi dinle’ Bir kadın kocasını rezil de eder, vezir de ’Hadi hoşçakalHamurum kabarmış,sabaha börek var ......
Bir kadının eşine katkısı sadece bir işe girip , ay sonu alacağı parayı eve getirmek değildir. Kendi kışlık yiyeceğini hazırlayan kadınların, eşlerine yapacağı en iyi katkı budur. Doğal olmak güzeldir...
Özünü yitirmeye başlayan genç kızlarımıza ve ablalarımıza örnek olabilmek duası ile....
B.BABETTE
(
Köylü Kızı başlıklı yazı
Büşra Krcn tarafından
3.04.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.