* İnsan sevgisi kişiyi Allah aşkına ulaştırır.
* Bu alem iyi ki zıtlıklarla dolu.
* Ne olduğunu baştan bilerek içine girdiğin olaylarda zikzaklar çizmek karakter zaafiyetidir.
* Sıkça fikir ve duygular değişiyorsa temelleri zayıftır.
* Kur'an' ın ve mana aleminin lafzını kavrayanlar huzur içindedir.
* Nefsini terbiye ile kontrol altında tutamayan insan ; ahlaken risk altındadır.
* Endişe ve ümit !.. Ne kadar zıt ama elzem duygular yan yana..
* Bir takım şeylere doyumlu olmak ; nezaketsiz olmayı ve umursamazlığı yaratmamalıdır.
* Etme bulma dünyasında yaşadığını unutanlar neticede mislincesine müstehak olurlar.
* Konumunu göz ardı edenlerin iddia ve oyunlara malzeme olmaları muhtemeldir.
* Avuntuları sığca tesellilere yüklemek ; etrafınızdaki riyakar rağbetler ve sahte takdirlerde kelepir yağmalanmalara sebep olur.
* Geçip gidiyor hayat bağıra çağıra .Hangimiz farkında.
* Sevmek ibadet gibidir.
* Mağrur olmakla kaba olmak ayrı sıfatlardır.
* Gözlerdekileri okuyabiliyorsanız konuşmak teferruattır.
* Söz tokattan daha güçlüdür.
* Hiç kimsenin umut ve hayalleri ile alay etmeyin.
* Umutlarınızı doyurun
* Sevgi ; kurak gönüllere bir rahmettir.
* Seçimle ve atanmış olarak işgal edilen makam ve mevkiler daima baki ancak şahıslar geçicidir. Bu düsturun unutulmaması temsil edenlerin lehinedir.
* Kötülük kolay iyilik ise müşkül ve emek ister.
* Maliyeti sıfır olan sevgi her dağıtılışında sahibine kar olarak döner.
* Şehvet sevgiyi erozyona uğratır.
*Evlenip yuva kurduğunda bile ; arayıp çeşitli yemek tarifleri alınan kadına " anne " denir.