Şiir, duyguların mana dolu dünyası.

Şiir, düşüncelerin dimağdan yol bularak, kelimelerle hayat bulduğu efsunlu dünya.

Şiir, kelimelerin dimağ kafesinden pervaz ederek, gökyüzünün berrak ve engin ufuklarında yeniden hayat bulması.

Şiir, fırtınalı denizde boğuşan yaralı gönül erlerine, deniz feneri misali yol gösterecek, kaptanı derya.

Şiir, şair denilen gönül büyücüsünün sihirli kelimelerle yoğurarak, yaralı, sevdalı, umutlu gönüllere içirdiği iksir.

Şiir, dimağlarımızdaki tozlu ve pas tutmaya yüz tutmuş hayallerin, umutların, aşkların, heyecanların, duygu yoğunluklarının, sevdaların, ümitsiz anların üzerindeki esrar perdesini aralama işi.

Şair, okuyucu gönül kalelerinin içeriden birer birer fethedilmeye başlandığı, zabt olunamaz addedilen muhkem gönül surlarında mukaddes bir gedik açan cengaver.

Şair, sergüzeşti kervan yüklü kelimelerin keyvanbeyi.

Şair, duygu, düşünce ve hayallerini tarihin ilk sayfalarından sereserpe dökerek gelen bir civanmert.

Şair, duygu ve hayal âlemlerinin yel değirmenleri üzerine korkusuzca karşı koyabilen Don Kişot.

Şair, yavrusuna kediden kaçmanın ve kurtulmanın çarelerini öğreten fare misali veya yavrusuna fareyi yakalamanın püf noktalarını öğreten bir kedinin dersi gibi; okuyucusuna hayatın zorluklarından kaçarken sığınabilecek bir liman arayan yaralı gönüllerin imdadına yetişen hekim.

Şair, duyguları Yusuf misali kör kuyulara atılsa da o, yine bilir ki bir gün gönüllerin tahtına oturup şiirleriyle insanlığa, barışa, sevgiye, hoşgörüye her zaman adanmışlık ruhuyla hizmet edeceğini.

Şair, gönül erlerinin yol göstericisi, mihmandarı.

Şair, kırık mızrabına dokunduğu anda gönülleri ihtizaza getiren, efsunlu sözleriyle yüreklere tercüman olan tercüman.


ÖMER BATI
12.03.2009- Gaziantep

( Şiir Ve Şair Üzerine Kelamlar; başlıklı yazı Ömer Batı tarafından 13.03.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.