BU TOPRAĞIN İNSANLARI
Bir başkadır Anadolu. Bu toprağın insanıyla, bayrağı ve vatanıyla, dili ve kültürüyle baştan yaratılmayı arzulayan bir destandır. Mehmet Akif Ersoy’un en güzel şiirlerinden tutun da Yakup Kadri Karaosmanoğlu’nun Yaban romanına uzanıp tüm yaşanmışlıkları yaşayıp görerek bu sanatçılar gibi duyguları kaleme aldırır bu topraklar. Bu toprağın insanıyla ruh bulur edebiyat. Keşfedilmeyi bekleyen bir cevher, kalp atışları son atışını arzularcasına şehitliğe kanar.
Bu toprağın insanıyla kucaklaşır yurdum insanının türküsü. Gelenek, görenek, öz değerler köylü vatandaşımın el emeğinde harmanlanır. “Şairin amacı, her kelimenin cümledeki yerini öteki kelimelerle ilgilerinden, gizemli birleşmelerinden doğacak tatlı, gizli, uçarı ya da sert sese göre belirlemek ve çeşit çeşit kelime ahenklerini, mısranın genel gidişine uydurarak dalgalı ve akıcı, karanlık ya da aydınlık, ağır ya da hızlı duygulara; kelimelerin anlamı üstünde, mısranın musiki dalgalanmalarından, sınırsız ve etkili bir anlatım bulmaktır.” diye devam etmiş aynı eserinde sevgili Ahmet Haşim. Şair esrarengiz bir şahsiyet gibi dizelerini tatlandırır ve okuyucu üzerinde derin etki bırakır. Şiirini yazar ve yorumunu okuyucusuna bırakıp gider.
Şiirden örneklerle uzandık yurduma. Türkiye’m, ata toprağım, Osmanlı yadigârı olan bu güzel vatanım sanatın tüm incelikleriyle kalbimde her daim baş tacıdır. Bir musiki gibidir vatan türkülerimiz, destan yazdırır atasözlerimizdeki her bir cümle ve masal gibi yaşatır sizi halk hikâyelerimiz. Bir başkadır Anadolu. Havasıyla, suyuyla, toprağıyla, ılgıt ılgıt esen rüzgârıyla şiir yazdırır her insana. Toprak için var olmalı belki de. Bir çiçeğin güzelliğini seyreder gibi aşkla kaleme aldırır duygularınızı. Yeşeren her bir fidan ruha dokunur da vatan hasreti derinlere işler.
Roman kahramanları hep içimizdedir. Çalıkuşu, Kuyucaklı Yusuf, Yaban ve daha bizi anlatan birçok eserin ana kahramanı bizden bir şeyler katarak o romanda sevilmiştir. Aidiyet duygusu haz verir her insana. Bu toprağın insanıdır sizi şair, yazar, senarist yapan. Anadolu insanım sayesinde sevildi Türk filmleri. Sağlam, çıkarsız, samimi, yardımsever haliyle tertemizdir köylü vatandaşlarımız. Onları bencilliğe, hırsa ve çıkar peşinde koşmaya iten de yine günümüz insanı ve değişen değerler oldu sonuçta. Her şeye rağmen insan varsa hayat tatlanır ve insan varsa o topraklar ballanır. Yurdum insanından ve vatan toprağımdan herkese içten selâmlarımla. KONUK YAZAR