B.






Ufkun açık olduğu günlerde şimdi bizim olmayan bir vatan parçasına bakarak dalıp giderim . Geceleri parıldayan ışıklarını seyrederken , hayalimde o güzel adada doğan büyük insanlar canlanır .

Fatih döneminde Midilli Adasının fethinden sonra orada muhafız olarak bırakılan sipahilere evlenme izni verilince genç sipahilerden biri de güzel bir Rum kızına gönül kaptırmış , kızın kendi rızasıyla Müslümanlığı kabul etmesiyle evlenmelerine bir engel kalmamıştı .

Yakup Ağa’nın dört oğlu oldu : İshak , Oruç , Hızır , İlyas .
En büyükleri İshak hariç diğerleri gemicilik ve ticaretle uğraştılar . Oruç Reis , Suriye kıyılarına sefer ederken Rodos Şövalyelerine esir düştü . Romanlara konu olacak maceralı bir esaretten sonra kardeşlerinin yardımıyla kurtuldu . Kardeşi Hızır Reis ( Barbaros Hayreddin) ile cihada başladı .

Şehzade Korkut , kendilerine para ,asker , gemi ve araç yönünden çok yardımlarda bulundu . Kuzey Afrika , Tunus ve Cezayir sahillerinde bir çok gazaya katılarak Akdeniz’de korkulan bir güç haline geldiler . Bu gazalardan birinde Oruç Reis kolundan yaralanınca kolu kesildi .

Midilli’deki baba ocağında dinlenirken kalbinden gizli bir düşünce geçmişti “ Bundan sonra artık sefere çıkmayayım ; evlenip burada kalayım .”

O günün gecesinde rüyasına giren ak sakallı bir ihtiyar şöyle diyordu : “ Ey Oruç ! Kalbinden geçen fikri bırak . Daha çok gazalar edeceksin . “

Gönül ehli olan bu kahraman insanlar hayatları boyunca , daima ilahi bir kontrol altında olduklarının bilincinde , bir vicdan muhasebesi içinde yaşadılar .
Tek kollu Oruç , kardeşi Hızır ( Barbaros) ile birlikte yıllarca Akdeniz’in mavi sularında Müslümanlara ait gemileri vuran haçlı korsanlarla kana kan , cana can mücadele ettiler . Sonra bir gün Kuzey Afrika sahilinde Oruç Reis’in bulunduğu kale İspanyollar tarafından kuşatıldı . Berberi halk sıkıntılara sabredemeyip Reis’ten kaleyi teslim etmesini istedi . Yanındaki az sayıda asker ile kaleyi savunmanın mümkün olmadığını anlayan Oruç Reis ve leventleri , bir seher vakti kaleden huruç hareketi yaparak düşman saflarını yarıp geçtiler . Düşman peşlerini bırakmadı . Atını dört nala süren Reis , önlerine gelen bir nehri geçip karşıya ulaşmıştı ki arkasından gelen leventlerinin bir kısmı suyu geçmeye zaman bulamadan İspanyol süvarileri tarafından kıstırıldı. Korkunç bir çarpışma başladı . Atlar kişniyor , kılıçlar şakırdıyor , naralar ve yaralıların feryatları arşa yükseliyordu . Nehrin öbür yakası tam bir can ve kan pazarına dönmüştü .

Oruç Reis ve yanındakiler emniyette idiler .Kaçsalar kurtulacaklardı .
Karşı kıyıdan davudi gür bir ses yükseldi :

“ Reis Baba !!! Bizi nerelere kor gidersin ? “

Tek kollu kahraman irkildi . Hemen atının başını çevirip , geri dönerek , tereddüt etmeden atını nehrin azgın sularına sürdü . Yanındakiler de Reis Baba ile birlikte at sürüp kalan arkadaşlarının yardımına koştular .

Oruç Reis arkadaşlarını bırakıp gitmedi . Atının dizginlerini dişleriyle ısırıp , serbest kalan tek koluyla kılıç sallayarak şehadet şerbetini içti .

Midilli Adasına ne zaman baksam hüzünlenirim .

Midilli’nin karşısındaki turistik belde Altınoluk’un tiyatrosuna Yunanca isim (Antandros ) vermişler , iskele meydanına Atatürk heykelinin arkasına mitolojik Yunan palikaryalarının heykellerini dikmişler .

Hangi siyasi parti belediyesinin bu işi yaptığını ben yazmasam da siz anlarsınız .

Altınoluk Beldesinin antik ismi “ Antandros “ ( Batık Şehir ) imiş .
Açık hava tiyatrosunun adını da öyle koymuşlar .

Ben o sahillerde ne zaman dolaşsam gözlerim Midilli’ye takılıp kalır , kendi kendime mırıldanırım :

“ Reis Baba , bizi nerelere bırakıp gittin ? “
( Reis Baba başlıklı yazı A.Müfit KUTLU tarafından 21.12.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.