Yok be yahu... Benim bütün hayatım boyunca tanıdığım iki Halime oldu. Bunlardan birisi Batman'da ( Batman Lisesinde ) görev yaparken tanıdığım Halime adlı sorunlu bir öğrencimdi. Sık sık derste '' Ben bayılıyorum'' Der ve gerçekten de bayılırdı. Ayıltıncaya kadar akla karayı seçerdik öğretmenler olarak. Şimdi ne yapıyor, o hastalığı devam ediyor mu bilemiyorum.
İkinci Halime ise İstanbul'a döndüğümde ev sahibim olan Ahmet Abinin kızıydı. Ben tanıdığımda kürdan gibi zayıf bir lise öğrencisiydi. Şimdi oldukça zarif bir hanımefendi. Avukatlık yapıyor...
Yani efendim benim eski ya da yeni herhangi bir aşkım yok Halime adında..
Eee kim o zaman bu Halime?
Halime şu an itibariyle 73 yaşında bir kadın. Yaşadığı yer Gaziantep.
Henüz 14 Yaşındayken Abdurrahman adlı bir vatandaşla evlenmiş. Çocuk gelin olmuş anlayacağınız. Ancak her zaman boynu bükük, gözleri yaşlı, koca dayağından ve zulmünden inim inim inleyen olarak resmedilen çocuk gelinlerin aksine Halime, kocası Abdurrahman tarafından el üstünde tutulmuş. Abdurrahman Halime'ye bir kez olsun sesini bile yükseltmemiş. Halime de ona karşı sevgi ve saygıda kusur etmemiş.
Halime ve Abdurrahman Kocaaslan çiftinin altı evladı olmuş. Evlatları büyütmüşler, evlendirmişler ve artık yaşlanmışlar.
Sonunda emr-i Hak vaki olmuş ve Abdurrahman Kocaaslan Hakkın rahmetine kavuşmuş.
Cenaze defnedildikten sonra Abdurrahman Beyin kişisel eşyaları arasındaki bir ceketin iç cebinde bir kağıt bulmuş gelini. Kağıtta yazılanları okuduğunda bunun Abdurrahman Bey tarafından kaynanası Halime Hanıma yazılmış bir şiir olduğunu görmüş. Heyecanla şiiri Kayınvalidesine okumuş.
Halime Hanım şiiri gözyaşları içinde dinlemiş. Ama dinlemek yeterli olmamış. Kendisi de okumak istemiş. Lakin okur yazarlığı yokmuş.
Anlayacağınız Halime Kocaaslan 72 yaşında bir kadın olarak sırf kocasının kendisi için yazdığı şiiri kendi gözleriyle okumak amacıyla Gaziantep-Şehitkamil Halk Eğitim Merkezindeki okuma yazma kurslarına katılmış ve kırk gün süren bir kurs döneminden sonra okuma yazma öğrenerek kocası Abdurrahman'ın kendisine yazdığı şiiri okumuş.
Peki şiirde ne yazıyormuş?
İşte o şiir :
İstemem, sensiz olmasın hayat
Sevgim sana o kadar büyük ki Halime'm
İster güldür beni ister ağlat
Seni sevdiğime pişman değilim
Hayata adımı senle attım
Seninle uyudum seninle kalktım
Sevgiyi mutluluğu seninle tattım
Seni sevdiğime pişman değilim
Senden önce yaradan alsın canımı
Göstermesin bana senin acını
Allah kör etsin bu gözlerimi
Seni sevdiğime pişman değilim
Senden önce ölürsem eğer
Ölüler diriden bir dua bekler
Haftalar aylar geçse de seneler
Sadece bayramda mezarıma gel yeter
Dünyaya değişmem saçının telini
Başkası dolduramaz senin yerini
Tutmak istesem de tutamam elini
Kapatıyorum artık gönül defterini."
ABDURRAHMAN KOCAASLAN
Velhasılıkelam aşk öldü diyoruz ya bazen, yaşatanlar da var demek ki.
RESİMLER
1- Halime Kocaaslan ve torunu okuma yazma çalışması yaparken.
2- Halime Kocaaslan için yazılan şiir.
(
Sevgim Sana O Kadar Büyük Ki Halime'm başlıklı yazı
Sami Biber tarafından
3.01.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.