Bir önce ki yazılarımda Türk olduğuma dair biraz karalama yapmıştım. Türk olmak ve Türk'lüğünle gururlanmak ne demek ? Ne Mutlu Türküm Diyene sözünden ne anlarız ? Neden bu yazıyı yazmama gerek duydum ? Son zamanlarda internet sitelerini gezerken sen laz'sın, yok sen kürtsün, yok ben gürcüyüm, lazlar Türk değildir, Kürtler Türk soyundan Kürtleşmiş Türkler, falan filan..almış bir tartışma gidiyor.

Tartışmaların içinde her kesimden insanlar var.Herkes doğru veya doğru olmayan bir şeyler karalamıştır. Bazıları da çok ileriye gidip hakaret derecesine kadar gelmişler. Fi tarihini bile karıştırmışlar. Bu topraklar üzerinde ne kavimler geldi geçti. Her gelen diğerini yuttu veya karıştı. Birbirinin içine girdi. Bu anlamayacak kadar mantığınız çalışmıyor mu. Burada ey arkadaşlar durun biraz demek zorunda kalacağım.

Bakın bu konuda tarihin çok gerilerine gitmeye gerek yok artık.Tarihimizin son elli senesinde neler olduğuna dair bizim sülalenin ne duruma düştüğünü, her etnik grubla nasıl akraba olduğumuzu izah ettim.Benim çerkez, kürt, macır yeğenlerim var. Ben de kosova göçmeni ailenin kızıyla evliyim. Ben bu yeğenlerimi nasıl etnik gruba ayıracağım. Bırakın artık bu saçmalıkları.

Bu tartışmayı yapanlara bir daha seslenmek istiyorum. Kemençeyi seviyorum, horon oynarım o zaman ben lazım. Sazı severim, yanık yanık türkü söylerim o zaman ben aleviyim, kürdün de sazı, sözü var o zaman ben kürdüm, düğünlerde çerkez oyunu oynarım o zaman ben çerkezim.Bölün bakalım beni parçalara da göreyim sizleri. İmkansız olan bir işi bizlere yaptırmaya çalışıyorlar sizlerin gözü bu kadar mı kör.

Uzatmaya gerek yok. İşte bu gerçeği çok iyi bildiğinden ulu önder Mustafa Kemal Atatürk, tüm bu çarpıklıkları ortadan kaldırmak, bu bayrağın altında birleşen, bu topraklarda yaşayan herkes için, bir olmaları için Ne Mutlu Türküm Diyene sözünü söylemiştir. Bu sözün üstüne başka tartışma da istemiyorum. Başka hiç bir maksat yoktur.

Bu tür tartışmaları ortaya atanlara ve tartışmaya katılanlara sesleniyorum. Bu vatan için cephelerde atalarımızın birlikte vurulup toprağa düşmüş ve şehit kanları birbirine karışmış demektir. Onun için ben müslümanım diyen, ben insanım diyen herkes atalarının ruhlarını sızlatmayı bırakın da göğsünüzü gere gere ben Türk'üm deyin.

İşte ben bu yüzden Türklüğümle gururlanıyorum. Bizim üzerimize yine oyunlar oynanıyor, hemen tartışmaları bırakın, birbirimize sarılalım. Bu vatan hepimizin. Hepimiz Türk oğlu TÜRK'üz....


( 61- Biz Türkoğlu Türküz başlıklı yazı Necmi Yaprak tarafından 20.01.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu