%100 Düşünce Gücü-2
Yazarı:Jack Ensign Addington-Akaşa Yayınları
-Emerson:”Tüm insanlar ortak bir bilince sahiptir.Düşüncenin üstünlüğünü kabul eden insan,özgürlüğünü kazanır” diyor.
-Napoleon Hill ise şunları söylüyor:”Kendi düşüncelerini yönetemeyen kişi,başka hiçbir şeyi yönetemez.”
-Uzayın ölçülebilir oluşu,yalnızca insanın zannıdır.Bu ölçü tümüyle görecelidir. Düşünce evrenseldir, sınırsızdır. Hiçbir şey düşünceyi kuşatamaz.
-Tüm insanlık ortak bir bilince sahiptir;bu Evren`in Yaratıcı Bilinci`dir.
-Bilinç sadece uyanık olduğumuz zaman iş başındadır;ama düşüncenin bilinçaltı kullanımı yirmi dört saat sürer.
-Hayatımıza hakim olmanın yolu,bilincimizi kullanmaktan geçer.Bir şeyi düşündüğümüz zaman, tıpkı toprağa ekilen tohumun meyve veren ağaca dönüşmesi gibi, bu düşünce de gelişmeye başlar.
-Bilinçaltına düşüncenin toprağı denir;bildiği tek şey,verilen tohum düşüncelere cevap vermektir. Her türlü hastalık ve düzensizlik bilinçaltının çalışma sistemini anlayamamamızdan kaynaklanır.
KENDİNİ YÖNETME
*-Şu anda aklımı,fikirleri almak üzere açıyorum.Biliyorum ki sonsuz bilgi ve daha önce denenmemiş yaratıcı fikirlerle dolu bir kaynağa sahibim.Tek Bilinç`i kullanmak için gereken her şeyi içgüdüsel olarak biliyorum.Yaşamımı olumlu biçimde etkileyerek seçimler yapmak için yönetiliyor ve yönlendiriliyorum. Tüm korku ve endişelerimden arınıyorum. İçimdeki beni yaratıcı eylemlere ulaştıracak Sonsuz Zeka`ya güveniyorum. Sessizlik ve güven içinde güçkazanıyorum. Beni mutlu kılacak fikir ve ilhamlara açığım.*(Bu telkini kendinize yapabilirsiniz.)
*Başarıya ulaşmak için beş basamak:
1-Kendiniz için ideal zihinsel imajı belirleyin.
2-Çaba göstermeden yalnızca inanmak hiçbir işe yaramaz.
3-Düşüncelerinizi kendinize saklayın.
4-Esnek olun;gerekirse plan değişikliği yapın.
5-Gözlerinizi hedeften ayırmayın,işi yarım bırakmayın.
-Emile Zola,otobiyografisinde üç amacından söz eder:
1-Bir çocuk sahibi olmak
2-Bir kitap yazmak
3-Bir ağaç dikmek.
-Robert Browning diyor ki “İnsan,elinin uzanabileceğinden daha ötesini amaçlamalı.”
-İnanç çalışmakla kusursuzlaştırılır.
-Bir ağacın amacı dimdik kalabilmektir,ama rüzgâra göre eğilebilmesi de gerekir.Esnek olmayan bir amaç,ne kadar ulaşılabilir olsa da süreç içinde bize zarar verebilir.
-Bütün zamanınızı başınıza gelmesini istemediğiniz şeyleri düşünerek geçirirseniz,ters yöne koşan bir futbolcudan farkınız yok demektir.
KENDİNİ YÖNETME
1-Amaçlarınızı yazın.
2-Amaçlarınızı dikkatle değerlendirin.Onları gerçekten elde etmek istiyor musunuz?
3-Amaçlarınız benimseyiniz.
4-Amaçladığınız dünyada yaşadığınızı hayal edin.
5-Amaçladığınızın tersini asla düşünmeyin.Gözlerinizi hedeften ayırmayın.
6-Amaçlarınızı günlük olarak kabul edin;onları gerçekleştirme yolunda her gün size sunulan adımları atın ve amacınıza ulaşın.
-John Locke diyor ki “Aranmadan ansızın akla gelen düşünceler,çoğunlukla en değerli olanlardır ve bu yüzden korunmalıdır; çünkü nadiren tekrar gelirler.”
Yaratıcılığı Geliştirmek İçin Dört Kural:
1.Düşüncelerinizi bir noktada yoğunlaştırın.
2-Derinlemesine düşünmek aceleye gelmez.
3-Fikirler geldiğinde yakalamaya hazır olun.
4-Fikirlerinizi kullanın.
-Sevginin sesini dinlemesini öğrenirseniz sorularınıza yanıt bulabilmek için ondan ona koşmaya,endişelenmeye son verebilirsiniz.
KENDİNİ YÖNETME
*-Ben de evrenin sırlarına ulaşabilirim.Sonsuz bir Kaynak`la ilişkideyim.Şimdi aklımı(şu konudaki) cevapları almak üzere açıyorum.(Burada o anki sorularınızı ,ihtiyacınızı belirtin)Sükûnet içinde dinliyorum,açığım,almağa hazırım.İlham fışkırıyor. İhtiyacım olan fikirleri ve onları gerçekleştirmek için gereken gücü alıyorum.*(Bu telkini kendinize veriniz.)
-Kendiniz hakkında ne düşünüyorsanız O`sunuz.
-Düş kurmaktan korkmayın. Hayat düşlerden yaratılır; ancak düşlerinizin gerçekleşeceğine gönülden inanın ve onları gözünüzde çoktan gerçekleşmiş gibi canlandırın.
(Devamı Var)