1 Divan-ı Halil 14
Sevgi, Allah tarafından insana verilen en büyük bir nimettir.
Sevgiden mahrum yaşayan gönüller, külfet üstüne külfettir.
 
Sevgi, sevdiklerinin mutluluğunu gördükçe onlarla mutlu olmaktır.
Çar naçar insanların batmakta olan gemilerine liman olmaktır.

Sevgi, donmuş gönülleri ısıtır, en sıcak en mutlu yuvaları kurar ve şenlendirir.
Henüz söylenmemiş duygu ve düşüncelere, tercüman olur mahirce dillendirir.

Sevgi, insanlık tarihinin ana fikri ve okundukça okunan mukaddimesidir.
Ressamlık yarışmasında birinci olan bir ressamın tuvalindeki kara kalemle çizilmiş resmidir.

Sevgi, güven vermektir, itimat etmektir, emin olmaktır, sevmeyi düstur eden gönüllerde.
Çok uzaklardan bile insanı cezbeden kokulardır Muhammedi güllerde.

Sevgi, gönül aynasıdır her daim kendini yansıtır.
Unutturmaz kendini asla ve asla her daim kendini hatırlatır.

Sevgi, şeref ve izzet, namus ve iffettir, ar ve hayâdır niçin yaratıldığını bilenlerde.
Ziyadeleştikçe ziyadeleşir sevgi için birbirlerine gelip gidenlerde.

Sevgi, yaşamanın birinci düsturudur onsuz yaşanmaz yaşansa bile lezzet alınmaz.
Sevgi olmadığında her yer zifiri karanlık olur, yürünecek yol bulunmaz.

Sevgi, yaratılanı sevdikçe çoğalır, her sevmeyle insanın amel defterine sevap yazılır.
En boz bulanık sular bile duruldukça durulur berraklaştıkça berraklaşır.

Sevgi,  paylaşmaktır, kardeşçe kucaklaşmak ve ihtiyaca olana koşmaktır.
Barış ve kardeşlik bayrağını ulu dağların doruğunda asilce dalgalandırmaktır.

Sevgi, doğanın ikinci güneşi, hayat ömrünün rengarenk çiçeklerinin açtığı bahar mevsimidir.
Gerektiği gibi uygulandığı takdirde bu fani dünya hayatının en önemli dersidir.

Sevgi, egoizmi yerin dibine batırır, enaniyet ve kibrin zerresini bırakmaz kökünden bitirir.
Tevazu abidesi eder, insanlıktan nasiplenmişlere kendini sevdirdikçe sevdirir.

Sevgi, canı gönülden inanmaktır her canlıya yaradan ötürü içten saygı duymaktır.
Şefkat ve merhametin sadakat ve vefanın özüdür mert ve baba yiğitlerle can ciğer dost olmaktır.

Sevgi, barış ve kardeşlik güvercinlerinin semalarda özgürce uçması ve kanat çırpmasıdır.
Hayatın inişli çıkışlı meşakkatli yollarında, bıkıp usanmadan aşk ve şevkle yol almaktır.

Sevgi dolu bakışlar insanın hayatını tümden değiştirir, gönüllere tarihe mal olmuş sevdaları yerleştirir.
Dargınlıkları ve kırgınlıkları ortadan kaldırır, insanları birbirleriyle hemencecik barıştırır.

Sevgi, sıkıntı ve kederlere, çile ve ıstıraplara, yokluk ve fakirliğe şekva etmeden katlanmaktır.
Göründüğü gibi olmayan riyakar bukalemun gibi insanlardan kaçmaktır.
 
Sevgi, yüreği güzelleştirir, ruhu gençleştirir, gülüşler daha bir hoş ve daha candan olur 
Kapısı çalınmamış gönüllerin kapısı hummalı çalınır. 

Sevgi, ezberleri bozar bir anda elif gibi dost doğru eder insanı
Kul eder din gününün sahibine her nası.

Sevgi, huzur ve mutluluğun ışığıdır.
Hayatın ana temasıdır, var olmanın da sebebi hikmetidir.

Sevgi, kolların her daim açık kalışıdır insanı cennete götüren yolların en başıdır.
İnsanı cehennemlik eden şeytani yollardan son sürat kaçışıdır.

Sevgi her zaman güzel görebilmek ve her zaman güzel düşünebilmektir.
Her şeye kadir olan şanı yücelerden yüce olan Allah yolunda can verebilmektir.
07/ Şubat/ 2022

( Divan-ı Halil 14 başlıklı yazı sadeceo tarafından 7.02.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.