Sevgi, özünden uzaklaşmamak yüce yaratana yalvarıp yakarmaktır.
Zalimlerin zulmüne boyun eğmemek için hak ve hukukunu aramaktır.

Sevgi, insanın sahip olduğu nimetlerin içinde, olmazsa olmazı ve en elzemidir.
Her şey sevgi ile dal budak verir, büyüdükçe büyür ve daha bir güzelleşir.

Sevgi, insanı yerin göğün sahibi olan Allah’a ve Habibine daha çabuk yakınlaştırır.
İnsanı narlara götüren, nefsin şeytani heves ve arzularından uzaklaştırır.

Sevgi, paylaşmayı ve birlikten kuvvetin doğduğunu en kısa zamanda insana öğretir.
Paslanmış körelmiş sevda hançerlerini maharetli bir usta misali çok keskin biletir.

Sevgi, en vahşi hayvanları bile eğitir hizmetine eder amade 
Herkesin gıpta ettiği en güzel ve en keyifli hayatlar yaşanır sade.

Sevgi, tarihe mal olmuş sevda kitaplarının ana fikrini kolayca ezberletir
İnsanların meclisinde insanı kıymetlendirdikçe kıymetlendirir.

Sevgi, koruğu üzüm eder sonra da helva olur iştahla yenildikçe yenilir.
Aşkın patika yolarında el ele kol kola saatlerce gezilir.

Sevgi, insanı çok içten gülümsetir yaşadıkça her daim.
Rahmana giden yollarda aşk ve şevkle eder insanı kaim.

Sevgi, sevmeyi bilen gönüllerde eder insanı şeref konuğu.
Sımsıcak olur dişleri zangır zangır titreten kışın en zemheri soğuğu

Sevgi, balta girmemiş ormanlarda eder insanı harlı bülbül.
Sevgi maratonunda ilk üçe girer alır insan ödül üstüne ödül.

Sevgi, fikri güzel gönlü güzel insanların başına olur elmas işlemeli taç
Barı sevgi olanı Allah etmez hiç kimseye muhtaç.

Sevgi, insanı cennetlik eden aşktır bazen kördüğüm olur çözülmez asla
Muhabbetle kucaklaşmayı bırakmaz başka bir fasıla.

Sevgi, bedende bırakmaz hastalık, sevgili insan olur nazik ve kibar.
Gül sevdalısı bülbüllerde eksilmez har.

Sevgi, gönül saksısında reyhanları bitirir, bir hoş eder insanı geldikçe kokusu.
Dümdüz eder bu fani dünya hayat yollarının yokuşunu.

Sevgi, şakıtır bülbülleri her yer olur güllük çemenlik.
Aklıselim düşünen her insan, sevgi yollarında etmez hainlik

Sevgi, çok ince eler sık dokutur on kez ölçtürür bir kez biçtirir.
Damarlarında asil kan dolaşan mert ve babayiğitlerin köprülerinden geçirtir.

Sevgi, fani dünyanın fani nimetlerine insanı taptırırcasına meyil ettirmez.
Nadasa bırakılan gönül tarlalarında dikenleri bitirmez.

Sevgi, sevdalıların meclisinde az konuşturur çok susturur.
Zalimlere celalli ve haşin baktırır acıkmış aslan misali önlerinde durdurur.

Sevgi, yufka ve asil yüreklerde kin, nefret ve husumetin zerresini bırakmaz.
Gönlü sevgi ile dolanı Allah cehennem ateşinde asla ve asla yakmaz.

Sevgi ile topraklar bellendiğinde, mahsulat bereketlendikçe bereketlenir.
İnsanlar onunla şeref yad olur şereflendikçe şereflenir.
08/ Şubat/ 2022
( Divan-ı Halil 15 başlıklı yazı sadeceo tarafından 2/8/2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.