1 Divan-ı Halil 16
Sevgi, dostları için şirin uykularından, gerektiğinde üşenmeden ferağat etmektir.
Sevgi pınarlarının suladığı gönül bahçelerinde, yedi veren Muhammedi gül olup bitmektir.

Sevgi, garip gurebanın, fakir fukaranın, kimsesiz dul ve yetimlerin hal ve ahvalinden anlamaktır.
Helal süt ile emzirilmiş vatanperfer insanları üşenmeden, arayıp bulmak ve onlarla dost olmaktır.

Sevgi, niçin yaradıldığını bilmek ve din gününün sahibi her şeye kadir olan Allah’a kul olmaktır.
İnsana her daim lazım olan rahmani bilgilerle dolmaktır.

Sevgi, barış ve kardeşlik, sadakat ve muhabbet, ahde vefa ve samimiyettir.
İnsanın son nefesine kadar başkalarını rahatsız etmemek şartıyla özgürlük ve hürriyettir.

Sevgi, cesaret abidesi yiğit olmak ve er meydanında zalimlerin bileğini bükmektir.
Dostu dosta götüren gönül yollarındaki çalı ve dikenleri kökünden sökmektir.

Sevgi, oyuncağı elinden alınmış, yetim öksüz bir çocuk misali, hıçkıra hıçkıra ağlamaktır.
Yaradana giden yollarda teslim olmak anlamına gelen, beyaz puşuyu alnına bağlamaktır.

Sevgi, yerin göğün sahibi Rabbil âleminin huzuruna kul hakkıyla çıkmamaktır.
Son nefesine kadar kulluk görevini, aşk ve şevkle yapmaktan bıkmamaktır.

Sevgi, dünya nimetlerini acılaştıran ölümü sık sık tefekkür etmektir.
Gönüllere giden yollarda rıza-i Lillah için enva i türlü sıkıntı ve keder çekmektir.

Sevgi, çorak arazilere bile barış ve kardeşlik fidelerini dikmek can sularını vermektir.
Gönüllere girebilmek için hayırlı gün ve gecelerde hediyeleşmektir.

Sevgi, ilim Çin'de de olsa gidip alıp getirmek insanların faydasına sunmaktır.
İyilik ve güzellik pınarlarının suyu ile günde birkaç kez yunmaktır.

Sevgi, hayırlarda yarışmaktır. Fikri güzel gönlü güzellerin yaşam tarzına gıpta etmektir
Yaşlılık gelmeden önce gençliğin, hastalık gelmeden önce sıhhatin, kıymetini bilmektir.

Sevgi, yasaklardan son sürat kaçmak, yapılması emredilenleri ise gerektiği gibi yapmaktır.
Haksızlığın ve zulmün karşısında, acıkmış aslan gibi kükreyip yüreklere korku salmaktır.

Sevgi, eline geçen paranın yüzde yüzünü helal etmek ve kesinlikle helal geçinmektir
Namuslu ve şerefli yaşayabilmek için hayatın tüm zorluklarıyla seve seve cebelleşmektir.

Sevgi, birbirinden güzel birbirinden manidar nimetlerden dolayı saatlerce şükretmektir.
Gözlerde fer dilde takat oldukça, Allah’ı işin kolayına kaçmadan ihlas ile zikretmektir.

Sevgi, karanlıkta yuvasına giren, yuvasından çıkan karıncayı gördükçe, Allah’ın ululuğunu fikretmektir.
İnsanın huzur ve mutluluğu kaçıran davranışların tamamını bir an önce terk etmektir.

Sevgi, cehennem narlarına duçar olma endişesinden dolayı ince eleyip sık dokumaktır.
Albenisi güzel bu fani dünyanın nimetlerine, dört elle sarılmamaktır.

Sevgi, en muhkem gönül köprülerinin harcını çok iyi karmaktır.
Gönüllere girebilmek için yalçın kayalardan oluşan dağları yarmaktır.

Sevgi, selamlaşmayı ziyadeleştirmek, gelmeyene gitmek enaniyet ve gurur atına binmemektir.
Kadir kıymet verdiğin dostların yoluna, rengarenk gül yaprakları sermektir.

Sevgi, can bedenden çıkmadan, kendi eliyle bol bol sadaka-i carriye yapmaktır.
İki dostun arası bozulmuşsa bir an önce dostların arasını yapmaya çalışmaktır.

Sevgi, günlerce lapa lapa kar yağdığında, yiyecek bulamayan hayvanların, karınlarını doyurmaktır.
Nefsin şeytani heves ve arzularına çelikten gem vurmaktır.
09/Şubat/2022 

( Divan-ı Halil 16 başlıklı yazı sadeceo tarafından 9.02.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.