Sizi bilmem, ama ben her türlü baharata bayılırım. Hatta bayılmakla da kalmam, her yemekte bolca serperim nimetlerin üzerine:.. Son zamlardan sonra fiyatları da bayağı artmış aslında, el yakıyor desem, yine de vazgeçmek zor...


Kara bibersiz ve pul bibersiz yemek mi; aman Allah etmesin. Kara biberde aslında kara değil ama, işte öyle koymuşlar adını, biraz hakiye kaçan bir rengi var. Pul biberin içinde de pul yok zaten. Ona kırmızı biberde derler, bir normali var bir de acısı var, sonrada isot diye acının katmerlisi var. Yandım Allah çektiren cinsinden...


Baharat Kutumuz var mutfakta, ama her ne hikmetse hanım üstüne yazmıyor, defalarca söylememe rağmen yazmıyor. Artık rengine bakarak ya da kapağını açıp koklayarak sen bulacaksın. Baharat Kutumuzda çok janjanlı, yani baharat kutuları arasında bir yarışma yapılsa dünya üzerinde kesin ilk üçe girer, onu da geçtim açık ara birinci olur...


Bazen karabiber dökesim gelir yemeklerin üstüne, çorbanın üstüne, dökerim de, sonra bir bakarım benzer renkte olan kimyonu boca etmişim. Ayıkla pirincin taşını bakalım. Sumak dökecek olurum soğan biraderin sarımsak biraderin üstüne, bir de bakmışım isot gelmiş oturmuş habersizce... Hanıma sitem ederim bolca ''Hanım şunların üstüne bir yazmadın gitti, neyin ne olduğunu derim.'' O da kokla aşkitom kokla der, ''Aşkitom haliyle ben oluyorum'' beni oturtur yerime...


Hayır, alacağım kalemi elime, tek tek koklaya koklaya, yoklaya yoklaya, hepsinin ismini yazacağım. Yapacağım bunu bir gün, ama hangi gün? İşte onu ben de bilemiyorum. Bekleyin beni, bekleyin baharatlarım, yakında isim babanız geliyor...


Geçenlerde, apartmanın zibidileri bir şaka yaptılar bana... Bir yerden çiçek kopartmışlar, bahçede sessizce oynuyorlar, yanlarından geçerken ''Ahmet Amca bizim burnumuz tam koku almıyor küçüğüz şunu bir koklasana dediler.'' ben de aldım kokladım. Sonrasında bir aksırık bir tıksırık. Meğer ki çiçeğin üstüne karabiber serpmişler zibidiler... Durmadan aksırıp tıksırdım, onlarda gülmekten yerlere yatıyorlar... Canları sağ olsun severim kerataları... Hep beraber güldük...

( Biri Baharat Mı Dedi başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 14.02.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.