Sizde küçükken hiç Paşa Çayı içtiniz mi? İçmişsinizdir içmişsinizdir, sakın içmedim demeyin. Hele de erkek olacaksınız, annenizin elinden tutup misafirliğe gideceksiniz orada o güzelim pastalar ile birlikte Paşa Çayı içmeyeceksiniz. Olmaz katiyetle eşyanın tabiatına aykırı...


Paşa Çayı dediğin normal çaydan biraz soğuk olurdu hatırladığım. İyi de biz nasıl paşa oluyorduk o çayı içince, hala anlamış değilim. Oysa ki ailemizde bir dolu subayda vardı geçmişte. Mesela Reşat Enişte, Hakkı Dayım, Ortanca Amcam...


Hep düşünür dururdum biz neden onlar gibi değil de hep Paşa Çayı içiyoruz. Yoksa, yoksa durun bir şeyleri anlıyor muyum ne? Acaba ben büyüyünce, bunlar beni askeri okullardan birisine verip de asker filan mı yapmak istiyorlar. Çocuğum daha askerleri de seviyorum ama, bunu bir düşünmem lazım asker olmak için ileride...


O Paşa Çaylarının içine de bisküvileri batırınca öyle güzel oluyor ki ufffffff ki ufffff! Yeme de yanında yat adeta. Dur bakayım, şimdi aklıma geldi, yoksa çayların markası mı Paşa Çayı.. Ah bir okuma bilseydim, o zaman öğrenirdim adını, Paşa Çayı mı, yoksa başka bir şey mi?


Bir de ara sıra soruyorlar teyzeler Paşam ''Niye içmiyorsun çayını?'' diye... O zaman burada ki paşa ben oluyor muşum harbiden. Yok ya, yok! İllaki asker olacağım diye bir şey yok, belki de polis filan olurum, onlara da Paşa mı derler... Bilemedim...


Oy ki oy! İçine üç tane de şeker attılar şimdi tam Paşa Çayı oldu işte... Şerbet gibi olmuş bu be! Bir an önce büyüsek de bende onlar gibi normal çaylardan içsem. Benden sonrada Paşa Çaylarını kim içerse içsin yahu. Başlatmayın Paşa Çaylarından. Neyse daha küçüğüm, fazlada sesimi çıkartmadan paşa paşa içeyim şu çayı, sonrada paşa paşa evimize döneriz annemle...

( Paşa Çayı başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 22.03.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.