Askerlik yapalı yaklaşık kırk sene oldu... Hala bir iki asker arkadaşım ile zaman zaman görüşürüz.... Siz hiç, askerliği bitirdikten sonra üç beş kere askere gittiniz mi? Belki gideniniz vardır... Nasıl ya, bitirdin de yanlış mı yaptın ya da yapmadın mı, dediler diye sorular aklınıza gelmiştir, anlatayım.


Çok oldu çok, otuz seneden fazla kırka yakın. Balıkesir'de Ordu donatım Okulunda ki Çavuş Talimgahında acemi er eğitimini bitirince, dağıtımımız tesadüf eseri Ankara'ya çıktı. Ne güzel ailede Ankara'da sevine sevine geldik Ankara'ya... On gün dağıtım iznimizi kullandıktan sonra Onbaşı Rütbesi ile 4. Kolorduya bağlı birliğimize katıldık...


Güzel günlerimiz geçti asker ocağında. Tabi benden başkada Ankaralı olup başkente gelmiş arkadaşlarda var, onlarla da tanıştık. Üç dört gün geçtikten sonra daktilo bilen birileri var mı, diye sorulunca, bende çıktım ortaya. Bölük Komutanımız Yüzbaşı ve yardımcısı Üsteğmen nerede öğrendiğimi sordular ''Bahçelievler Deneme Lisesinde seçmeli ders olarak okuduğumu söyledim.'' İkisi bir anda karar verip beni Bölük Karargahına yazıcı yardımcısı olarak aldılar...


Üç beş ay sonra eski yazıcı teskere alınca da haliyle ben kıdemli bölük yazıcısı oldum. O zaman bilgisayarlar bu kadar yaygın değil... Güzel günlerimiz geçti asker ocağında, sonrada bir kış günü bizde teskere alıp veda ettik arkadaşlara...


Bir müddet sonra askerlik rüyalarıma girmeye başladı ara ara... Bakıyorum rüyada askere gitmişim. ''Hay Allah yahu ben yapmıştım bu askerliği, demek ki saymadılar bir daha aldılar.'' Bir uyanıyorum bazı zaman kan ter içinde... Üç beş ay geçiyor, benzer rüyalar yine... Bazen uzun zaman ara veriyor rüyalar, sonra bir bakmışım yine askerdeyim, tatbikattayız çadırda yatıyoruz filan, nöbetçi kolluğu bende, tekmil veriyorum takım komutanına...


Böyle böyle önce senede üç beş kere gördüğüm rüyalar sonra senede bir ikiye düştü görülme sıklıkları... Yoklamadan da düştükten sonra, askerlik ile ilgili senelerdir rüya görmüyorum, yaş kemale erdi, çıktı hayatımızdan askerlik hayatta da rüyada da... İyi ki askere gitmişim ve o insanları tanımışım, çok şey kattılar bana, var olsunlar. Unutamıyorum hiç birisini...

( Siz Hiç Üç Beş Kere Gittiniz Mi başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 23.03.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.