Sevgi, cenneti hak etmiş kanı asil insanlarının yüzünün akıdır.

Kötülüğü ve çirkinliği barındırmayan kalplerin en pakıdır.

 

Sevgi, helal kazanılmış lokmaların bereket ve lezzetidir.

Bu fani dünya hayatında insanoğlu yaşadıkça şeref ve izzetidir.

 

Sevgi, iyi bir ahiret için imanı kâmil insanların gösterdiği gayretdir.

Aklıselim düşünen insanların nazarında fazilet üstüne fazilettir.

 

Sevgi, yazın kavurucu sıcaklarında insanı serinleten meltemdir.

Güçtür, kuvvettir, uhuvvettir, samimiyettir sadakat ve muhabbettir.

 

Sevgi, nasırlı ve hünnerli ellerin saygı ve hürmetle öpülmesidir.

Zalimlerin er meydanında mert ve yiğitçe bileklerinin bükülmesidir.

 

Sevgi, seyyid onbaşı gibi muhterem zatların imanın en muhkem kalesidir.

Helal süt ile emzirilmiş insanların ormanında, vakarlı aslanların cezbeden yelesidir.

 

Sevgi, içmeyip içiren, yemeyip yediren, giymeyip giydiren annelerin şefkat ve merhametidir.

Çocuklarının sevgisini içinde gizleyen, dışarıya vurmayan babaların en gizemli haletidir.

 

Sevgi, durup dinlenmeden karın tokluğuna çalışan bir ırgatın en helal alın teridir.

Anlattıklarını içtimai hayatta bire bir yaşayan insanların, asil gönüllerdeki yeridir.

 

Sevgi, bindiği dalı kesmeyenlerin, yediği tabağı kirletmeyenlerin olaylara bakışdır.

İlmek ilmek, desen desen dokunmuş, rengârenk halıların insanı kendine hayran bırakan nakşıdır.

 

Sevgi, fikri ile zikri bir olan insanların hayatın bu meşakkatli yollarında düşüp kalkışıdır.

Bağrı yanan insanların susamışlığını gideren, suyu buz gibi olan pınarların coşkun akışıdır.

 

Sevgi, yokluğun girdabında, boğulmakta olanların yardımına, hızır aleyhisselamın ulaşmasıdır.

Çizgisi belli olan insanların, rahmani yollarda aşk ve şevkle canhıraş koşmasıdır.

 

Sevgi, derdini meramını anlatamamanın ve çarnaçarlığın en emniyetli çıkış yoludur.

Gönderildiği yere en kısa zamanda ulaşan kesik uçlu kalemlerle yazılan mektupların puludur.

 

Sevgi, sevda kitaplara konu olan sevda hikâyelerinin en uzun ve en acıklı özetidir.

Sevdiğini ölesiye seven bir sevdalının hal ve ahvalini söyleyemememin sararıp solmuş benzi betidir.

 

Sevgi, meşhur bir taş ustasının gözüne kestirdiği bazalt taşa arzuladığı şekli şemali vermesidir.

Sevenlerin sevdiklerine vermek istediği ve koktukça insanı bir hoş eden Muhammedi gül demetidir.

 

Sevgi, sayılı ömür miadının son anına kadar insanlara faydalı ilimler ile iştigal etmektir.

Uhuvvet ve barış mendili ile helal çalışanların gönüllerini onura etmek için terini usulce silmektir.

 

Sevgi, acıkmışlığından dolayı dertli meleyen kuzuların, annelerinin arkasından bir hoş gitmesidir.

Her türlü firkatin bir an önce insanı çocuklar gibi ağlatan en mutlu visallerle yer değiştirmesidir.

 

Sevgi, yumurtadan henüz çıkmış bir ördeğin mahirce göllerde büyük bir keyifle yüzmesidir

Sevenin sevdiği için yazdığı şiir kitabının, sevdalılarca okundukça okunan mukaddimesidir.

 

Sevgi, geleceğin kaygı ve endişesi, gençliğin gözü karalılığı ve her sevdalı yüreğin kaviliğidir.

Çaresi tükenmişlerin çarnaçar gülüşleri ve acizliğidir.

 

Sevgi, gamzeli yanaklardan dökülen en masumane en içten gülüşlerdir.

Muhabbet ve sevgi ile kardeşlik meydanlarında Allah rızası için olan özleyişlerdir.

 

Sevgi, gönül kabesini içtenlikle onlarca, yüzlerce, binlerce kez tavaf etmektir.

Kulluk görevini yapmaya çalışanların önünde, saygıyla ceketini iliklemektir

15/ Şubat/2022

( Divan-ı Halil 19 başlıklı yazı sadeceo tarafından 15.02.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.