Sevgi, mazlumların, garip gurebanın, fakir fukaranın en büyük silahıdır.
Şahları tahtından alaşağı eden, kimsesiz dul ve yetimlerin vebal ile ahıdır.

Sevgi, cennette veli zatlara komşu olmanın en büyük vesilesidir.
Allah indinde insanı makbul eden, yapılan hayır ve hasenatlardaki hissesidir.

Sevgi, hak ile batılı, güzel ile çirkini, eğri ile doğruyu birbirinden ayıran aklıdır.
Bu yolda yolcu olanlar, karşılığını yaşarken görmesseler bile fazlasıyla ahirette saklıdır.

Sevgi, lisan-ı hal ile içtimai hayatta nasiplenmek isteyenlere örnek olmaktır.
İnsanı cennetlik eden rahmani muhabbetlerle, tıka basa dolmaktır.

Sevgi, karıncanın ve bal arısının aşk ve şevkinden kendine bir hisse çıkarmaktır.
Sayılı ömür miadını gerçek bey efendiler gibi aklıselim düşünerek yaşamaktır.

Sevgi, Viyana kapılarına kadar at sırtında abdestli giden asil atalarımızın, kemiklerini sızlatmamaktır.
Nefsin şeytanı heves ve arzularının yollarında asla ve asla yolcu olmamaktır.

Sevgi, gerektiği gibi Allah’a tevekkül etmek ve erzak çantasını helalinden doldurmaktır.
Her türlü bela ve musibetlerden rahvan at gibi son sürat kaçmaktır.

Sevgi, insanlıktan nasiplenmişlerin asil gönüllerine, bir an önce girmeye çalışmaktır.
Çatlamış kurumuş gönül tarlarına, suyu buz gibi pınar olup çok berrak akmaktır.

Sevgi, gülmeye hasret kalmış mazlumların, hal ve ahvalinden iyice anlamaktır.
Bir adı da el Âlim olan yüce Allah’ın ilmini öğrenip, öğrendikleriyle amel etmektir.

Sevgi, her şeye Kadir olan yüce Allah’ın, Vedud esmasına  dört elle sarılmaktır.
Din düşmanlarından ve insan gibi yaşamayanlardan mümkün oldukça uzak durmaktır.

Sevgi,  çocuklarını vatana,  millete hayırlı bir evlat olarak çok donanımlı yetiştirmektir.
Olup biten her şeyi, inceden inceye fikretmektir.

Sevgi, yaşanan olumsuzluklardan kendine bir ders çıkarmaktır.
İnsanlığın ulu dağlarında, sevgi bayrağını dalgalandırmak için çorbada tuzu bulunmaktır.

Sevgi, doktor misali fikri güzel, gönlü güzellerin, yaralarını sarmaktır.
Yaz kış demeden, gönüllere girmek için gönül yollarını arayıp bulmaktır. 

Sevgi, gücü kuvveti olduğu müddetçe, insanları rahmani yollara davet etmektir.
Gözün gördüğü her yere barış ve kardeşlik fidanlarını usulune göre ekmektir.

Sevgi, her uykudan sağlıklı bir şekilde uyandığında çokça şükretmektir.
Derinden nefes alıp verdikçe, Allah’a iyi bir kul olmak için Allah’ı huşu ile zikretmektir.

Sevgi, bu yalan dünyaya ve nimetlerine çok meyletmemektir.
İnsana hiçbir faydası olmayan, malayani işler için küçük istasyonlarda beklememektir.

Sevgi, baharlarda mahirce ağaçları budamak ve toprakları bellemektir.
Huzur ve mutluluk ateşini, işin kolayına kaçmadan yellemektir.

Sevgi dostluğa giden yollarda, dostunun gözü kulağı, eli kolu olmaktır.
Dostlarını mümkün oldukça görünen ve görünmeyen kaza ve belalardan korumaktır.

Sevgi, som altından daha değerli olan zamanın kıymetini çok iyi bilmektir.
Barış ve kardeşliğin iftar sofrasında,  birbirinden güzel meyveleri dilmektir.

Sevgi, sual melekleriyle dost olmak, kabrini cennet bahçesinden bir bahçe yapmaktır.
Çalınacak bir kapı varsa sadece ve sadece yerin göğün sahibi olan Allah' ın kapısını çalmaktır.
16/ Şubat/ 2022



( Divan-ı Halil 20 başlıklı yazı sadeceo tarafından 2/16/2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.