Öncelikle şunu  belirtmekte fayda görüyorum,ben köyde doğdum büyüdüm ve köyde yaşamanın zorluklarını ve köyün ne gibi sorunları olduğunu çok iyi bilirim örneğin,aynı partiden değilseniz yolunuz veya köprünüz ya hiç yapılmaz ya da çeşitli bahanelerle geç yapılır.

Önceden daha çok sıkıntılar vardı tabi,kışın  yağıştan ya da rüzgardan dolayı elektrik direkleri devrilir bir aya  yakın elektrik gelmezdi.Su olmazdı evlerde,her mahalllede birer çeşme vardı oradan su taşırdık hem yemeğimizi yapardık  hem yıkanırdık hem çamaşırımızı yıkardık hem de hayvanlarımızı sulardık  taşıdığımız  sularla.

Babalarımızın,dedelerimin  zamanında daha çok sorunlar varmış tabi,elektrik hiç yokmuş örneğin,traktörle geç tanışmışlar  tarlalarını ya atla ya da öküzlerle sürerlermiş.Kıtlık yaşamışlar.

Köyde ne vardı? Kıymet vardı bunca zorluğun içerisinde herkes hem eşyaların kıymetini bilirdi hem insanların.Çoğu kimse 'yamalık'nedir bilmez şimdi,yamalı pantolunu ve gömleği  para versen giymezler.

Köyde ne vardı? Güven vardı.Komşuluk,akrabalık,arkadaşlık,dostluk en iyi şekilde yaşanırdı.Bir mahallede cenaze olsa,bir hafta ne televizyonu açan olurdu ne yüksek sesle müzik dinleyen olurdu.Garip geliyor ama evinin ve ahrının kapısını kilitlemeyen kimseler vardı.

Köyde ne vardı? Ter ile tezek kokusu vardı belki de en kutsal kokuydu bunlar,insanların yaşamla mücadelesinin kanıtıydı.

Köyde ne vardı?Sağlık vardı.Herkes kendi ürettiği  organik ürünlerle beslenince hastalıklara karşı daha dirençli oluyordu.Kolay kolay hastalanmazdık yağmurda çamurda,karda kışta sokaklarda saatlerde oynamamıza rağmen.Dedem  hayatında hiç doktora gitmeden vefat etmiş.

Köyde ne vardı?Aşk vardı.Kuytu köşelerde yaşanan aşklar unutulmazdı,yalansız.Kim kiminle ne paylaştıysa ona  sadık kalırdı.

Köyde ne vardı? Aile vardı.Ana babanın hatrı sayılır,cocuklar gözetilip korunurdu.Ailede olsun ya da başka yerde olsun bir büyüğün yanında ne bacak bacak üstüne atılıp oturulurdu ne de sigara içilirdi.

Köyde ne vardı? Evliliklerin kralı vardı,ne kadın şikayetçiydi hayatından ne de kocası.Ortak dertleri,geçimlerini sağlamak ve çocuklarını iyi  yetiştirmekti.

Babam çiftçiydi ve biz beş kardeşiz ne karnımız açtı ne üzerimiz açıktı,rahmetli babam ilkokul mezunu,maaşı yok amalelik yapardı,mekanı cennet olsun bizleri ellere muhtaç etmedi.

Okumuş kesim dediğimiz öğretmenler,doktorlar,avukatlar ise iki çoçuktan başka yapmıyorlar şimdi,neymiş,geçinemezlermiş...

Ülkemiz genç nüfuza sahipse bunu da şüphesiz köylerimize borçludur.
( Köyde Ne Vardı başlıklı yazı berberce tarafından 12.04.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.