şiir nedir?
elbette buna milyonlarca şair ayrı tanımlar koyabilir.şiir,en az sözcükle en çok şeyi söyleme sanatıdır diyebilirim,ben kısaca.
hani halk ozanına sormuşlar,herkes sazı çalarken elleri saga sola gidip geliyor sen niye sabit çalıyorsun demişler.gülerek halk ozanı onlar benim buldugum yeri arıyorlar demiş.
aşk şiiri yazacaksanız eger,bunu en kısa yoldan söylemelisiniz.lafı sündürüp uzatmanın,
dalandırıp budaklandırmanın hiç geregi yok.
şair ÖZDEMİR ASAF bir şiirinde,
'' kim o deme boşuna,
benim ben,
öyle bir ben ki ,
kapına gelen,
baştan başa sen...''der.
sevgiliye yazılan dizeler bundan daha güzel nasıl anlatılır.şiir halkın diliyle yazılır.
halkın diliyle yazılırsa kalıcı olur.
vatandaş bir şiir yazıyor.şiiri çözmeye alim allah,bir psikolog,bir sosyolog,bir antropolog,bir uzman edebiyatçı,bir nefrolog,bir bilmem ne lazım:))
kardeşim şiir mi yazıyorsun,bulmaca mı?
halkın anlayacagı dille yaz,öyleki okudugunda vatandaş bu şiir beni anlatıyor diye bilsin.
kelimeleri yuvarlaklaştırma,dikleştirme,balonlaştırma,ne diyorsan adam gibi direk de.
yunus baba,
''ete kemige büründüm,
yunus diye göründüm der.
.........................''
sen buna benzer şey anlatacan nerdeyse yedi sayfayı dolduruyorsun.
kardeşim adam,iki dizede anlatmış senin yedi sayfada anlatamadıgın şeyi.
şiir,yaşamı kısa sözcüklerle güzel kılmaktır.
evet basit şiirler yazıyorum.evet halkın anlayacagı şekilde yazıyorum.evet belki arabesk yazıyorum.ama benim yogur yemem böyle kardeşim.
herkes kendinden sorumlu.unutmaki sayfalar dolusu yazanlar degil,halkın diliyle yazanlar gelecege kalıyor.
bu halk herşeyin en iyisini bilir şairin de.
pir sultanlar,karacaoglanlar,yunus emreler bugüne nasıl kaldı sanıyorsun.
halktan uzaklaşma kardeşim.şiirin halka hizmet etsin.
varsın banal desinler,basit desinler,ucuz desinler,arabaesk desinler.
sen şairsin dogru bildiğin yoldan aynen devam et.
en güzel şiirde birgün buluşmak ümidiyle....
( Şiir Nedir başlıklı yazı Cemal Kaya tarafından 9.04.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu