SEVGİLİ  ÇOCUKLAR, VAY HALİNİZE

 

Ahmet AYAZ

Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi 15/11/2022

 

       Saygıdeğer okurlarım bu günkü sohbet köşeme “Sevgili Çocuklar” isimli şiirim ile başlamak istiyorum. Günümüzde yaşanan hayat pahalılığı, piyasadaki dengesizlikler beni çok üzüyor, onunun için. Ülkemizde yeni doğan çocukların kaderlerini  düşünüyorum.  Devlet büyüklerimiz bu yazımı okusunlar da gereğini düşünsünler  istiyorum.

         “Sevgili Çocuklar/ Hoş geldiniz/ Dünyamıza/ Hoş geldiniz/ Sizleri bekliyor çiçekli bahar/ Sizleri bekliyor yağmur, tufan kar/ Dert yüklü gemiler/ Hayat pahalılığı/ Daha neler, neler/Hoş geldiniz yaşamın zevkine, sefasına/ Hoş geldiniz satılmış insanların, satılmış dünyasına/ Sevgili çocuklar/ Hoş geldiniz/” Diyerek günümüzün çekilmez çilesini anlatmaya çalıştım.

       Sevgili okurlarım;  Bugün evimizin yakınındaki bir markete uğradım. 3 Kğ. mı, 10 TL den satılan yaş üzüm, domates,  ve portakalın Kğ mını 25 TL olarak gördüm. Yeşil biber 35 TL Nar 18 Tl, Pırasa 18 TL Turp 9 TL. dir.  Kğ mı 30 veya 35 TL den satılan ceviz 100-110 TL. 30 ile 35 TL den satılan kaysı kurusu 170 TL den satılıyor.  Kğ mı 12 TL den satılan günebakan çekirdeğinin Kğ mı 45 TL. 8 TL den satılan karpuz çekirdeğinin Kğ mı 50 TL den satılıyor. Yer fıstığı 45-50 TL. Şeker fabrikalarını kapattılar, toz şekerin Kğ mı 35 Tl olmuş. Marketlerde bir Trabzon ekmeğinin tanesi 14.75 TL den satılıyor. Kurutulmuş Besni üzümü 35 Tl ye satılırken, şimdi 100-110 Tl olmuş. Düşünüyorum da,  Piyasada denge sağlanmadıkça, emekli memurlarımıza yüzde 400 zam verseler, domates-ekmek yemeye bile emekli memurların  gücü yetmeyecek gibi geliyor içimden.

        Sayın Cumhur Başkanımızın kulakları çınlasın diyorum. Suriyelilerin ülkemize dolması, piyasayı allak bullak eyledi, ülkemizdeki nüfus artışı, fiyatları had safhaya yükseltti. Bunlar  şehrimizin sırtında kaldıramayacağımız bir kambur oldular. Bunları ülkemizden  çıkarıp da gönderen bir cumhurbaşkanı çıkarsa, şehrimiz kurtuluş savaşından çıkmış gibi huzura  kavuşacaktır. Bunu yöneticilerimiz böyle bilsinler. Bankalarımızda faizlerin düşmesi, ev fiyatlarını şaha kaldırdı. Neymiş de, faizler yükselirse istihdam olmazmış. Sayın cumhurbaşkanımız böyle düşünüyormuş. Böyle istihdam yerin dibine batsın da hiç  olmasın, daha iyidir. Halkımız kana ağlıyor, bunu Bahçeli de duysun istiyorum. Gaziantep’te 5 TL olan nohut dürümü 18 TL. Vay halimize. Köylerimizde yaşayanların bundan haberdar mı? Bilemiyorum.

( Sevgili Çocuklar Vay Halinize başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 16.11.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.