Sigara bu hiç bırakılır mı... Gerçi bendeniz fakir, bırakalı yirmi seneyi geçse de, hem de çok faydasını da görsem de, size tavsiyem sakın bırakmayın, sakın. Siz bıraktınız mı sigarayı, maazallah sonra ne olur dünyanın hali...


Sigara fabrikaları bir bir kapanır. O sigara fabrikalarında, dünyanın her neresinde olursa olsun, aile geçindiren bir dolu insan var, aç kalırlar, eve ekmek götüremezler, fakirliğe düşerler Allah korusun, böyle bir şeyi ister misiniz? Tütün eken çiftçilerin halini bir düşünsenize... Sade sigara tütünü üretilmiyor ki pipo tütünü var bunun içinde, puro tütünü var, var oğlu var.


Sigara, yapılan tespitlere göre kanserin en büyük tetikleyicisi. Siz sigara içmeyi bırakırsanız, kanser hastalığı ve kanserden ölümler azalacaktır haliyle, düşünsenize bu işten ekmek yiyen doktorların halini, aç kalırlar billahi... Boşuna mı okudular tıp fakültelerinde...


Kaçak sigara terör örgütlerinin de bir numaralı gelir kaynaklarından. Sigara bu, ortadan kalktığı zaman, terör örgütlerinin gelir kaynakları da azalacak ve terör olayları da haliyle bitme noktasına gelecektir... Bu da polis ve askerlerimize büyük kolaylık sağlayacaktır mutlaka... Ancaaak terör olayları olmadığı zamanda asker ve polislerimizin işsiz kalma riski de artacaktır haliyle...


Sigara üretilmediği zaman tabi küllük üreten firmalarda bundan olumsuz olarak etkilenecektir. Küllük üretiminde büyük düşüşler yaşanacak, küllük fabrikaları krize girecektir... Ayrıca sigaranın nikotin etkisini azaltan ağızlıklar da üretilmeyecek, bunu üretenlerde aç kalacaktır... Sigara sadece tütün değil ki... Bunun filtresi var, paketinin kağıdı var, kağıdın jelatini var, say say bitmez...


Dünyanın en büyük sigara şirketleri genellikle gelişmiş ülkelerin tekelinde. Durmadan dünyaya sigara pompalıyorlar, insanları zehirlemek için. Bu sigaralar uçaklarla gemilerle dünyanın her tarafına dağıtılıyor, dağıtım şirketleri ile... Siz bıraktınız mı sigarayı, uçaklar, gemiler orada dağıtım şirketlerindeki çalışanlar, yandı gitti demektir...


Sakın sigarayı bırakmayın, sakın. Koah hastası olursunuz, nefes darlığı çekersiniz, belki kanser olursunuz, iktidarsızlığa düşersiniz, muhalefette kalırsınız, ama bunlar hiç önemli değil, erkenden ölür gidersiniz, ne mutlu size günahlarınızda az olur... Kilo alırsınız sigarayı bıraktınız mı, sonra uğraş dur obezite ile... Hala içmeye devam edecekseniz, bu yazıyı okuduktan sonra, bari çocuklarınızın yanında içmeyin yahu! Hiç içmeyin diyeceğimde, bir kulağınızdan girip öbüründen çıkacak biliyorum ki...

( Sakın Sigarayı Bırakmayın başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 3.01.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.