Ölerek cogaliyor Insanlik. Ölümle yasami dengeleyen akil
fikir samimiyet sorumluluk vicdan paylasim gibi unsurlarla veya herkesi
kucaklayabilen ufuk acikliginda saglikli huzurlu mutluluk paydasligini esas
alan ihtiyattan gözetimden ve
titizlikten kaynakli ilim bilim dil yol
yöntem tarih kültür duygu düsünce sanat
felsefe ulasim iletisim ve benzer degerlerle bilgili becerikli liyakatliligi ve
duyarliligi önceleyerek degil, bogdugu ve baskiladigi sorunlara yenilerini
ekleyerek biriktirip büyüttügü sorunlarla sürükleyen intiharlarra ölümü
cogaltiyor insan..
„ Ac tavuk rüyasinda kendini dari ambarinda görürmüs „ diyen
atalardan kalma cevabin Türkce dili lezzetiyle parantez acilimi sunun surasidir
ki…:
Yigilip üstüste cöreklenerek yuvalanan milyonlarla telafuzu
zor büyük sehirler kücük sehirleri, kücük sehirlerden büyük sehirler daha kücük
sehirleri, kücük sehirlerden kücük sehirler
kendilerine bagli kasabalari köyleri kazalari beldeleri ve nahiyeleri
icinde ölerek cogaltip büyüttügü yagma yikim rant talan tarumar yiginlasmasinda
basina buyruk güc gösteris keyfiyetini iktidar
ve irade sahibi yaparak `itibardan tasarruf edilmez `anlayisinin ortak yasamdan
sorgusuz sualsiz soydugu sömürdügü herseyi
harami ve haydutlugunun ihtiyac duydugu doyumsuzluga göre kolayca elde edilir
kendine tayin olmus olagan ganimeti sayip bildigi; mevcut vaziyete göre toplum
yapip ortam ayarlayan korkulara kaygilara acziyetlere ve belirsizliklere yenik ezilmis yilmis bezmis bikmis yozunmus ve
yozlasmis güdümlü bitik batak yorgun ve
bagimli kalabaliklar icin, tespihte hatasiz yerli yerince oturmus saplanmis ham
hayal cukkasidir `ac tavuk rüyasinda kendini dari ambarinda görürmüs` felsefesi
düsüncesi tayini ve tespiti.
Bu tespit ve tayin, akil mantik fikir yakindan
tanikligin sorgulamasiyla gözlemleyerek
vardigi yer gittigi sonuc irdeledigi sebep sorguladigi gerceklik ve bildirdigi karardandir. Yenik zayif
iradesiz daginik yitik kacak kayip tükenmis yozunmus ve yozlasmis gecimsizlik
üreten ve ölüm cogaltan zavalliligini ölerek yasadigi dünyanin en berektli
degerleri ve zenginligi olarak bilip inanmak; gün boyu birbirini kimin kimden
daha cok gecimsizlik rezillik kepazelik samimiyetsizlik sogukluk ilgisiylik
ayrilik küslük kopukluk soytarilik asagilik düsüklük yamukluk döneklik
kaypaklik mutsuzluk var noktasindan hareketle; günün biten son demini
yarinsizligin saplanip kaldigi yere katlayip büyüterek anahtar deliginden
dikizlemeye yahut komsuluk duvarina kulak dayamaya ihtiyac gerek
duymadan, ortaliklarda dökülüp sacilan sinsi fitne kindar bozguncu dalavereci
dümenci KIMLIKSiz ve KiSiLiKSIZLiGiN azmis sapmis bütün takinti ve
saplantilarini güdüp kovalamaktan baska hic bir önceligi olmayan kurak kirli ve
kabiz döngüde taniklik ettigi olumsuzluklarla kendini doyurup kandirip tatmin
eden toplumsal cürümüslügün navigasyonsuz bilinen ve bulunan halidir ` Ac tavuk rüyasinda kendini dari ambarinda
görürmüs ` hallisinasyonu.
Bu hallisinasyon, bagimlilik artirici muhtacligiyla
yiginlarin kapis kapis yokluk yoksulluk sefalet aci keder kaygi korku siddet
nefret ayrisma catisma kavga nizah karanlik cahillik ayrisma cinnetinde sorunlarini sürekli yeni sorunlarla
baskilayan haydut haramiligin Patron Tanricilik hükümranligini sorgusuz
tepkisiz inanip kanmaya uyusturan
POPÜLER KÜLTÜR afynlari etkinligiyle izole ve ipnotize oldugu yalnizligi, herkesin kendinden
kopmus sogumus dolaysiz anlatimli ÖLEREK COGALMAYA dair ALGI
YÖNETiMi`nin tarifi ve izahidir.
Ikiyüzlü, güvensiz, sahtekar, riyakar, hilekar, yalan,
dolan, haram, ahlaksizlik, fitnelik, fesatlik, bencil, dümenci, desise , doyumsuz, kanaatsiz, cimri,
pinti , zorba cikar ve menfaat düskünlügüne bosalttigi insanlik degerliligi
yerine kimi nasil doldurur kurar veya kurgularsa yönetip yönlendirdigi kapanmis
kilitlenmis saplanti bagimliliklariyla kendine bile tahammülü olmayan ; alip
satan tezgah piyasasinda günlük gösterim vadelerde harcanan dayaniksiz
tüketimin pazar ürünü kadar bile ragbet görmeyen kimliksizligini herkese begendirmenin kusnugunda ne sunulursa onu
tüketmeye azip kudurup cinnet geciren YAPAY ZEKA dogurganli yeni insan tipi;
Homo Sapien`le Neandartaler`in ortak döllesmesinden dogarak günümüze kadar
evrimlesen insan bildik tanidik aliskanlar modeliyle uzaktan yakindan ilgisi
alakasi yoktur.
Hep isik Hiziyla yarisircasina kainata hükmetmenin ve
ÖLÜMSÜZLÜGÜ yapip yönetmenin derdi davasi düsüncesi hayali ilgisi iletisimiyle,
Ziguratlar, Piramitler, Sikagodaki Ilk On Katli Biina, Eyfel Kulesi, Ulm
Katedrali oynayip oyalanirken…Cogu ARAP Petro -Dolar güc ihtisam tantana ve
gösteris soytarilarinin toplumunu kendi keyfiyetine kul köle olarak kapatip
kilitledigi zifir zindan karanliklarina `en erisilmez rakipsiz kiyassiz benim
Patron Tanriciligimdir `fiyakosunu forsunu satmanin sorgusuz sualsiz `itibardan
tasarruf edilmez ` yaklasimiyla en
yüksek tepeden bakmak icin betonu celigi karbonu civayi yerden göge herseyi delik desik
etmenin kulelerini yapti yigdilar. Everest dokuzbin metre yükseklikle en zirve
son noktasiydi simdiye kadar dogal tabiatli dünyanin. Itbardan tasarruf
edilmezlik ALGI YÖNETiMiYLE Yapilmakta olan Cdde Kulesi , ilerde yildizlara
indir bindir asansörleri kurmaya hazirlanan kiyametin, ELON MASK seyrü sefer
sinyalleri sayesinde uzayin karanlik alanlarini haritalama ve cogalarak ölen
insanlik kiyametini deneyip yoklama nakliyeciligiyle, artik dikey derinliginin
kimbilir nereye kadar uanacagi bilinmez
beton kentlerinde bagcilik bahcivancilik yapilmasina iliskin, eski Babil `den Yeni Dünya Düzeni yamultulup
hortlatilmakta.
Bilinen eski ölcü ve kavramlarda insanlik yasamiyor ve yok
artik. Sekilsel ve bicimsel gösterislere inandigini idda ettigi tüm degerlerini
terk edip vaz gecerek; kendi icgüdüsel dürtülerini doyurmayi herkesten ve
herseyden kapanip kilitlenerek riyakarlik kahir küfür lanet fitne kin nefret ve
sayisiz sinirsiz asagilayici kücültücü rezillik kepazelikten bin türlü bozgun
okumalara kendini degistirmis ve
dönüstürmüs; afyonlandigi tüketim bagimliligi baskisinda imrendigi patron
tanriciliga hic bir itirazi tepkisi olmayan aynilasip kaynasan ve benzesen
kabulle, kisiliksiz kimliksizligni inanip onursamaktan baska- bütün
olumsuzluklari mayasinda tasiyan kokusmus cürümüslügü din iman bellemenin
disinda - hic kimsenin baskaca ne umudu ne güveni ne itibari ne iradesi ne
idraki ne algisi ne de inanci var aslinda. Tüketim piyasasi asosyallesmesinin
`ac tavuk rüyasinda kendini dari ambarinda görürmüs` akil fikir eksen sapmasi
ve kaymasina, doyumsuzluk dürtüsünün ve
ölümsüzlük arayip avlayan kisilik bozuklugunun kendini is basindayken ele veren cogalarak ölmenin kisa özetidir böylesi kendisiyle beraber
dünyasini öldürüp katleden kiyamet.
Kapitaizmi sosyalizmle tamir edip ömrünü uzatan ; diri diri
ölerek cogaltici YApay Zeka Cagi`yla insan-Robot döllesmesin saglayip kendi
icinde kayip yitik izile HALLISINASYON ve sürekli simsiyah renksiz kokusuz
ilgisiz iletisimsiz topraksiz iklimsiy mevsimsiz insansiz , insansiz, insansiz
ve amansiy yalniz , amansiyz yadirgi, amansiz yabani, amansiz ruhsuz, amansiz
cansiz, amansiz ölü, amansiz korkunc, amansiz sinirsiz gögün derinligini
zorlayan HAYAL KURMA ve kendinden ibaret kilitli kapali yalnizliga ALGI biriktirmeye, amansiz doyumsuz, amansiz
kimsesiz, amansiz mutsuz, amansiz zavalli, amansiz terk, amansiy yikim,amansiz
talan, amansiz kul, amansiz aciz, amansiz yitik, anmansiz kelimesiz, amansiz
suskun, amansiz sanatsiz, amansiz corak, amansiz cöl, nice nice
kiyametlercesyle, amansiz KiMLiKSiZ…
Özü sözü bir inanilir güvenilir insan degerleri toplamiyla, dogruluk
dürüstlük yigitlik mertlik cömertlik hakkaniyet hosgörü emek akil vicdan sorumluluk
paylasim cesaret atilganlik beceri deneyim öngörü duygudaslik fedakarlik bilgi sezgi
sorgulama yorumlama deneyimleme gibi tarih sosyal siyasal kültürel gecmisinden
ve köklerinden getirdikleriyle kisiligini kimligini toplumsal yapisini
onurlandigi insanlikla özgünlesmis biz Türkler; tüm cesitlilikleri ve farkliliklari
kendi denk ve degerimizden ne asagi ne üstün
görmeyen hakki hukuku sevgiyi dayanismayi duyarliligi özgürlügü ayni
sayginligin vazgecilmez kistasi bilerek; dünyalar güzellik gözdesi Türkiye
yurdumuzu varligimizin gözbebegi; ve
Türkiye Cumhuriyeti ilkelerimizi tüm gecmisimizden bugüne süzülerek yasamsal
mirasimizin zenginlik serveti ve toplumsal kaynagi olarak aidiyetimizin karakterine
yakisir köklü kaliciliga özdesti.
Devrimcilik, Türk`ün köklü karakterinde zaten vardi, saygin
degerli özgür huzurlu paylasan dayanisan inanilir ve güvenilir yeryüzü
hayatinin yapilip kurulmasinda hic bir suni soyut baskilayan dayatmaci zorba
bencil gerici ve bagnazlik buyurganligina bel büküp boyun egmemek icin olmasi ve
bulunmasi gerekiyordu cünkü akli fikri cesareti bellegi bilinci duyarli ve acik
tutarak olusabilecek olan her türlü sapmalara karsi tarihsel birikimlerine
özgün bagisikliginda olan sorgulama karsi koyma ve direnme refleksinin ta
kendisiydi Devrimcilik.
Halkcilik, Türkler`de hangi devirde veya cografyada
yasadigina bakilmaksizin yasadigi gittigi her yere beraberinde götürdügü SOSYAL
DAYANISMA temelli HALKCILIK ; aslinda hic eksilmeksizin hep vardi cünkü
fedakarlik merhamet özveri hosgörü kültürünün kitabini yazan Türkler; soylar
obalar kabileler halinde toplumun doymasi barinmasi güvenligi sagligi iletisimi
ve mutlulugunu hic bir zaman bireysel ve sahsi mutluluklardan daha sonraya ihmal
ihanet terk tarumar rezil veya rüsva etmedi. Halkcilik; kisi mutlulugu ancak TOPLUM
mutluluguyla dengeli düzeyde özdesmise eger, anlam deger kazanir fikriyatinin ta
kendisiydi. Halkcilign olmadigi yerde hersey para güc gösteris yozlasma yikim
yagma soysuzluguna tüm ülke toplum ve
insanlik degerlerini gasp edip ÖZELLESTIREREK esitliksiz adaletsiz istikrarsizlik
gecimsizlik korku karanlik sefalet yoksulluk issizlik geleceksizligi doguran
sahsi menfaat güdücülügüne ve ganimet ortakligi cikarciligina ( simdilerde
oldugu gibi ) ören veran olurdu herkes
ve hersey.
Devletcilik; Türkler`de `ya devlet basa ya kuzgun lese `
hassasiyet haysiyet ve titizligiyle hep
vardi, her zaman vazgecilmezlerin en bastaciydi. Cünkü toplum iradesinin ORTAK YAPTIRIM GÜCÜ olan DEVLET; sadece sinirsiz
sorgsuz keyfiyet otoritesiyle sinirli olmayan; aksine her yerde her sartta yirmidört
saat, gece gündüz, dört mevsim hic yorulup kaytarip bitip tükenmeden ve hic durmaksizin
isleyip calisan HUKUKUN ÜSTÜNLÜGÜ temelinde yükümlülükler ve sorumluluklar
toplaminin ta kendisidir Devlet ve DEVLETCiLiK. Devletin olmadigi veya kurumlari
birimleriyle ortadan kaldirildigi yokluga, gücü gücüne yetenin cullanip cökerek
hükümranlik tesis ettigi soygun vurgun yagma talan keyfiyetine mafyalasmis
haydut harami hainler güruhu ve zorbaligi( bugünlerde oldugu gibi ) yerlesip
cöreklenirdi.
Cumhuriyetcilik, aslinda temel anlam icerik deger ve
itibariyla gelisen ve degisen dünya kosullarinda Türkler`de güvenli huzurlu
özgür yarinin yasama sevinci özüyle besleyip büyütmeye dair hep vardi. Cünkü
Bey, Hakan, Kaan ve tüm diger toplumsal iradeyi temsil eden otorite, özgün caginin
belirleyici kosiullari geregince olumlu olumsuz süreclerden gecerek hic bir basina buyruk
keyfiyeti yüceltmeyen deneyimlerin kazandirdigi Hükümdarligin herkes adina secme secilme ve yönetmesine Parlementer
Demokrasi ile taclandigi, özgür yurttaslik hakkiyla ortak hayat gercekligiye özdes
cagdas özlemlerle, hic bir keyfiyete zorbaya savurganliga buyurganliga hukuksuzluga
haramilige despotluga dayatmaya güce gösterise yer mahal meydan vermeyen
CUMHURIYETCiLiK, baska toplumlarda ne kadar vardiysa biz de de o kadar gerekli
luzumlu acil hayati deger vazgecilmeziydi.
Ve Laiklik, tarihte cesitli inanclarla hemhal olan Türk`ler,
bugüne kadarki tecrübeleriyle zenginlesen ve bugünki sosyal kimligini
tanimlayan Islamiyet´le agirlikli olarak Türkiye yogun nufusunun ortak degeri
olmasina ragmen, tüm diger inanan veya inanmayan veya kimin neye inanip
inanmadigini neyi giydigi kusandigi sekilsel veya bicimsellige göre ölcüp
tartip pesin hükümlülügün önyargisiyla hayati insanligi ve toplumu yapip yorup
yönlendirmedi. Ekonomik sosyal siyasi alanlarda ihmal ve ihanetler sonucu
birikip yigilan sorunlari kasiyip mayinlamanin Etnik ve Mezhepsel catismalari
kiskirtmasi, her bozulan yapiya kolaylikla monte edilen firsat kollayiciligin sürekli
depoda veya torpidoda kalibi hazir maddesi ve malzemesidir. Bu yüzden somut
sorunlari hayduttan haramiden dolaysiz cözüme zorlamak yerine soyut sahte yapay
gündemler dolasimina sahte dinler sahte pygamberler ve sahte tanrilar uydurup
üreterek , tarz ve bicim olsun diye arada bozuk bir saatin dogru gösterdigi
ibre yol toplum ve insanlik sapkinliklarini sinirsiz sorgusuz afyonlarla
yozlastiran yobazliga gericilige istismara korkuya karanliga hic bir tepkisi olmayan
uyusmus sinmis kulluga ve kölelige ( bugünlerde oldugu gibi ) terkedip teslim
etmemek icin, aydin ilerici cagdas bilgili egitimli kararli duyarli bilgili
bilincli INANCLI özgür iradeli ve özgüvenli kisilik ve KIMLiK sahibi Türkiye
Cumhuriyeti özgün yurttasligi`nin ismiyle okunan adresiydi Laiklik.
Türbanli türbansiz, acik veya kapali, sakalli veya biyiksiz,
hormonlu veya hormonsuz, botokslu veya botoksuz, kör topal artiz yamuk saglam
düz dölek erkek veya kadin, yolcu veya yerli, irili veya ufakli, veya cot…mudu
degil mi demeden hepsini birden hortumlayip yutan yöneten..!
Dünyanin yetisemeyecegi kadar insani yolu devleti kurumu
birimi hakki hukuku sevgiyi saygiyi ilgiyi yakinligi samimiyeti hosgörüyü akli vicdani
duyguyu sorumlulugu egitimi ulasimi iletisimsiz itibarsiz tüketim sermayesi
kilarak, horluk küslük darginlik fitnelik kepazelik asagilik düsüklük yozlasma
ve cürümüslükleriyle herkesi herkese kin besleyip nefret eden ayrismis
kutuplasmis siddet sarmalinda sapkinlastirip, güdüldügü sefaleti aciyi kederi
ve mutsuzlugu patron tanrisi tarafindan bagislanmis yasam serveti veya lutuf nigmeti
bilen, duyarsiz kimliksiz kisiliksiz
Sebest Piyasa buyrugunun bütün kodlayici acimasiz ruhsuz bencilligine yüksek
binalar, binalardan yüksek yeri gögü delik desik edenler ve yildizlara asansör
kurmak kadar insanliktan uzak sipsivri gösterisliligin paraya inandirip
oteriteye ve keyfine buyruk güce tapindiran kalesini kulesini dikmeler, ortak
yasamdan ayrimsiz herkese doyup kanip sevincini gelecek nesillere büyütüp
aktaracagi saygin ve onurlu birlikteliklerde anlasip uzlasmak icin degildi, tam
tersi…..kendini rakipsiz kiyassiz erisimsiz soydugu sömürdügü sefalet
kalabaliklarina korkuyu eceli catismayi gerilimi bunalimi yoksullugu
hukuksuzlugu ayrismasi cehaleti bagimliligi hic bitmeyen, ve dagilmis bozulmus devletsiz düzensizlikte her
sekil kimliksiz ölerek cogalanlara eski birikmis yigilmis balalarin yenisini ekleyerek baskilayip ezen üzen bogan insanlik
disi yaratikligin her isledigi sucu ISTISMARI ve sabikayi sorgusuz sualsiz üstün
seckin imtiyazlilikta herseyin tanrisi olarak hic bir huzuru onuru istikrari
anlasmasi uzlasmasi olmayan toplumsa yikim yagma ve bozgunlardan gecinmeye kendi
keyfiyetini dayatip kutsayanlarin BOP cevrim carkiydi..
Kir kahir küfür gürültü yobazlik yozlasma atik irin hastalik
salginlarla, baskilandigi sorunlari cözmek yerine yenilerini ekleyenleri TANRI,
pazarlayan serbest piyasayi Tapinak, Para pul kavga nizah gerilim dekor mülk
mal gösteris kur caka fiyaka bunalim gericilik cahillik afyon takinti saplanti
ve yobazlik kepazeliklerini din iman, samimiyetsizligi sahtekarligi ileri ve
aydin görüslülük …inanan bilen yasayan
ve yasatan herkes herkeste haddinden fazlasiyla var ve mevcutlu olarak…durmaksizin
ölerek cogaliyor ve cöp üretiyor, Yapay Zeka toplumu algisi tezgahi
piyasasi iklimi devranina uygun münasip,
adresini kisiligini ve kimligini yitirmis dünya dönüm dolasiminda.
Türklük`se bize, hic kimsenin kargo program paketinden veya
yolda sürüklenen dünya hayatindan sevindirik yahut igreti ikramiyesi degildi. Aslinda
olanin neslinde devamini bulacagina
iiliskin kesin dünya gercekligiyle, her
ne kadar kusatildigi etkilesimlerin güclügü zorluguyla cebellesip bogusuyor
olsak da, onurlu köklü gecmisinden beri varolan bir degerin eebediyyen yok
olmasi da asla mümkün degildir. Bütün bu bozgun, sapma ve bozuluslara ragmen
kendine ait tanimlayan kimliginin özgür ve özgün degerlerine sarilip
tutunmasiyla saglayip kavusacagimiz saglikli
huzurlu saygin tutarli üretken kültürlü bilincli güvenli cagdas paylasan geleceklere
sonsuz selam ve sevgiyle..!
Seyfi Karaca………Ocak / 23