RTÜK

RADYO TELEVİZYON ÜST KURULU BAŞKANLIĞINA

ANKARA

 

Tarih: 27.02.2023

Konu: TRT HABER TV Kanalının yasa ve kural ihlali Hk.

 

AÇIKLAMALAR:
Tarih: 26.02.2023 Saat: 19.18 TRT-HABER TV kanalında haberleri
canlı izliyorum.  
Haber spotu şu: "Adıyaman'da tutuklanan müteahhitlerin ifadelerine TRT HABER ULAŞTI"

Peki yürürlükteki yasal mevzuatımız ne diyormuş bakalım:

Soruşturma evresi, kural olarak kamuya karşı gizli bir şekilde yürütülür. Savunma haklarına zarar vermemek koşuluyla soruşturma evresindeki usul işlemleri gizlidir (CMK m.157).
Soruşturmanın gizliliği ilkesi, soruşturmanın tarafları ve avukatları dışındaki tüm kişi veya kurumlara karşı geçerlidir.

Soruşturmanın gizliliğini ihlal suçu da TCK m.285’de açıklanmıştır.

Böyle bir haberi özel bir TV kanalı da  yapsa, suçtur, yasa ve kural ihlalidir.
Aynı haber, hakkında soruşturma açılan TRT kurumu için, bir başka kanal tarafından yapılsa yine suçtur.
Anayasal, demokratik hukuk devletinde;  yasa karşısında, hiçbir kişi, kurum ve gruba özel imtiyaz ve ayrıcalık tanınamaz. (Anayasa M.10)

Şüpheli veya sanık; hüküm açıklanana kadar suçlu değildir.
Masumiyet karinesi, adil yargılanma hakkı, kişisel verilerin korunması, hukuk güvenliği ve lekelenmeme hakkı; herkese eşit uygulanmalıdır.

Elbette binalar yıkılmış, üzüntü ve kaygılarımız sonsuz, eleştirebiliriz, neticeye bakıp sadece beton döküp para kazananı suçlu ilan ederek, sürece dahil olan diğer kişi ve kurumları aklamak, herkese eşit ve bağımsız yaklaşması gereken resmi bir kanala yakışmadı doğrusu.
Hukukla mı dalga geçiyorlar, milletin hukuk  bilinciyle mi alay ediyorlar? Anlayamadım.
   Bir özne şüpheli veya suçlu ilan edilmişse; “suçu eliyle işledi, ayakları masumdur” diyebilir miyiz?  Suç; tüm bileşenleri ile bir bütünlük arz eder. Haber yapılacaksa, sürece dahil olan tüm kişi ve kurumları habere dahil etmeliydi. Fakat  “soruşturma dosyasını ele geçirdik” demeden yapmalıydı bunu.
Tarafsız, bağımsız, objektif ve millet adına haber yaptığını iddia eden bir resmi TV kanalı,
kural ve yasaları çiğnemiş ve vicdanları yaralamıştır.
SONUÇ VE İSTEM:
İlgili ceza yasaları ve RTÜK mevzuatına göre, en az 10 gün ekran karartma cezası ve para cezası verilmesini, tahsil edilen cezanın da depremzedelere dağıtılmasını talep ediyorum.



 

Saygılarımla arz ederim.

Samsun, 27.02.2023

Ali Rıza Malkoç

arm.web.tr

 

Haberin görseli : https://www.hizliresim.com/c7auy3n

 

 

 

( Rtük Radyo Televizyon Üst Kurulu Başkanlığına Ankara başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 27.02.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.