VAHİTTİN BOZGEYİK KARDEEŞİMİ UNUTMADIM

Ahmet AYAZ

Ahmet AYAZ

 

 

        Çok değerli dostum Vahittin Bozgeyik kardeşimi ölümünün 18. Yıl dönümünde de unutmadık. O usumda yaşamaktadır. Gerçek bir şairdi, örnek bir insandı. Mehmet Ali Diyarbakırlıoğlu der ki “ Eğer Gazeteye bağlanıp da Gaziantep’te   kalmasaydı, bu günün Levent Kırcasıydı.  O çok yönlü kabiliyetli bir sanat adamıydı” der. Kıskançlık bilmez, doğruları söylemekten kaçınmazdı. Bana karşı samimi davranışları usumda  sergileniyor, bir türlü unutamıyorum.  Çünkü O’nun ile unutulmaz anılarım var. Şimdi aşağıya özgeçmişini alıyorum.        1945 yılında Gaziantep’in Oğuzeli ilçesine bağlı Devehöyük köyünde dünyaya gelen Vahittin Bozgeyik, ilk, orta ve lise tahsilini Gaziantep’te yaptı. ’Güney Sokaklarında’ isimli şiir kitabını daha lise öğrencisiyken 1966 yılında yayınlayan Vahittin Bozgeyik, 1966 yılında Hisar Dergisi tarafından Türkiye çapında yapılan liselerarası şiir yarışmasında Türkiye üçüncüsü oldu. 1971 yılında Türk Sineması’nda karakter rollerinde oynadı. Daha sonra profesyonel tiyatro oyuncusu olarak Ankara’da Kavaklıdere ve Mithatpaşa tiyatrolarında sahneye çıktı. Askerlik döneminden sonra emekli oluncaya kadar sürecek olan profesyonel gazetecilik hayatına, 1969 yılında Gaziantep Zafer Gazetesi’ni kurarak başladı. Yıllarca Gaziantep’te gazetecilik yapan Bozgeyik, televizyon program yapımcılığı ve yönetmenliği de yaptı. Birçok yerel televizyonda kültür ve sanat ağırlıklı programlar yapan ve sürekli sarı basın kartı sahibi olan Bozgeyik, Şehitkamil Belediyesi Basın Yayın Müdürlüğü görevinde de bulunmuştu. Ezo Gelin’in mezarının doğduğu yer olan Gaziantep’in Dokuzyol köyüne getirilmesinde büyük çaba sarfeden Bozgeyik, gazeteci ve yazarlığın dışında şiir dalında  da adından söz ettirmişti. Türkiye Müzik Eseri Sahipleri Grubu (MSG) üyesi olan Bozgeyik’in, yazdığı  güfteler  yerel ve ulusal sanatçılar tarafından seslendirilmişti. Bozgeyik’in, ’Hesapta Yoktu’ isimli şiiri Ömer Önder Güney tarafından bestelenmiş Türk Halk Müziği Sanatçısı  Selda Bağcan tarafından seslendirilmişti. Bozgeyik’in ölümünden kısa bir süre önce yazdığı ‘Unutuldun’ isimli şiiri  ise, Türk Halk Müziği sanatçısı Güler Duman tarafından seslendirilmişti. Bozgeyik, 2 Nisan 2005’te evinde geçirdiği kalp krizi sonucu hayatını kaybetmişti. Cenaze töreni basbayağı  bir insan seliydi. Mekanı cennet olsun.

( Vahittin Bozgeyik Kardeeşimi Unutmadım başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 3.04.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.