Yalancı Bahar

Yalancı Bahar Nedir ?

Kış ayında sıcaklıkların mevsim normallerinin epey üzerine çıkması neticesinde gerçekleşen hava durumu olayıdır. Halk arasında daha çok “yalancı bahar” olarak adlandırılır.  Sıcaklıkların kış ayından ziyade bahar ayını hissettirmesi sebebiyle yalancı bahar adı takılmıştır. Yalancı bahar olarak adlandırılan bu hadise meyve ağaçlarının çiçek açmasına da neden olabilmektedir. Bahar tadındaki sıcaklıklara reaksiyon olarak çiçek açan meyve ağaçları gelebilecek soğuk ve kar yağışlı hava dalgası ile çiçeklerini dökmekte ve zirai açıdan büyük zarar neden olmaktadır. Yalancı bahar halk arasında sevilebilir lakin zamanından çok daha önce gelen bu yalancı bahar sıcaklıkları görüldüğü üzere ağaçlar açısından ve dolayısıyla zirai açıdan büyük kayıplara neden olabilmektedir.


Umutlanma her defa,
Canan yalancı bahar!
Kanıp sürülmez sefa,
İnan yalancı bahar!

Yağmur suyu içince,
Rayihayı saçınca,
Kanıp çiçek açınca,
Yanan yalancı bahar.

Fırtınaları rüzgâr
Gönülleri ahuzar,
Yağmurları bergüzar,
Sanan yalancı bahar.

Değişmeyen yasayı,
Elimize asa'yı,
Cana derdi tasayı,
Sunan yalancı bahar.

Zâr'ını bile bile,
Düşerken dilden dile,
Acısı sevda ile,
Dinen yalancı bahar.

Dost görünüp özünden,
Gösterdiği yüzünden,
Yemin edip sözünden,
Dönen yalancı bahar.

Kul Fikret'i yaz diye,
Dediklerin az diye,
Etme bana naz diye,
Anan yalancı bahar.

Mehmet Fikret ÜNALAN(Kul Fikret)
06 Nisan 2023 Saat 23.20
Güzelçamlı/Kuşadası
( Yalancı Bahar başlıklı yazı MehmetFikret tarafından 7.04.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.